تهران در آستانه رکود سنگین

تهران در آستانه رکود سنگین
تهران در آستانه رکود سنگین

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به دنبال کاهش ۳۷ درصدی معاملات، تحقیقات نشان می دهد، تسهیلات پرداخت شده در فروردین ماه ۱۳۹۸ برای خرید، ساخت و تعمیر مسکن در کل کشور نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته و در این بین، تهران در خط مقدم ورود به رکود سنگین معاملات قرار دارد...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، به دنبال کاهش ۳۷ درصدی معاملات، تحقیقات نشان می دهد، تسهیلات پرداخت شده در فروردین ماه ۱۳۹۸ برای خرید، ساخت و تعمیر مسکن در کل کشور نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش یافته و در این بین، تهران در خط مقدم ورود به رکود سنگین معاملات قرار دارد.

معاملات مسکن شهر تهران به عنوان شهر پیشتاز در رونق و رکود مسکن ۳۷ درصد کاهش یافته و به تبع آن کلان شهر های دیگر نیز در حال ورود به دوران رکود  سنگین قرار دارند. هر چند در شهر های کوچک هنوز جریان خرید خانه به شکل مناسب استمرار دارد اما وزن این شهر ها در بازار مسکن به قدری نیست که رشد معاملات بتواند درخشش خاصی از خود را در کار نامه کل بازار مسکن یا بازار پرداخت تسهیلات اعتباری منعکس کند.

جدید ترین اطلاعات مالی و اعتباری درباره میزان پرداخت تسهیلات مسکن که برای ماه فروردین ۹۸ است نشان می دهد، در این ماه تعداد کل تسهیلاتی که به متقاضیان ساخت، خرید و تعمیر واحد مسکونی در بخش مسکن و سایر بخش ها پرداخت شده است، ۱۵.۸ درصد کاهش را به ثبت رسانیده است. بانک مسکن نیز تنها توانسته در فروردین ماه سال جاری به دلیل رکود مسکن و کاهش تقاضای ِدریافت انواع تسهیلات، ۱۲ هزار و ۳۹۵ فقره از انواع تسهیلات به متقاضیان مانده دربازار مسکن پرداخت کند که ارزش ریالی کل تسهیلات پرداختی توسط بانک مسکن طی فروردین امسال رقمی معادل ۵۳۱.۶ میلیارد تومان بوده است که این میزان تسهیلات به لحاظ مبلغ کاهش هفت درصدی نسبت به پرداختی های فروردین ۹۷ پیدا کرده است.

از بین انواع تسهیلاتی که بانک مسکن پرداخت می کند، تقاضا برای تسهیلات خرید مسکن از اقبال بیشتری از طرف مشتریان برخوردار است. کمترین استقبال به دریافت تسهیلات مسکن طی فروردین امسال مربوط به سازنده های مسکن و تسهیلات احداث یا همان تسهیلات مشارکت مدنی بوده است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • بابک
    بابک1398/03/05 - 13:38 پاسخ

    رکود تورمی میشه بازم؟؟