جریمه ای سنگین بهای پروژه های نیمه کاره

جریمه ای سنگین بهای پروژه های نیمه کاره
جریمه ای سنگین بهای پروژه های نیمه کاره

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، هزینه تعلیق پروژه های ساختمانی پس از تصویب محاسبات جدید عوارض در سال آینده، 34 برابر می شود بدین ترتیب پروژه های ساختمانی نیمه کاره پس تمدید یکساله رایگان خود که به اتمام رسانیده

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، هزینه تعلیق پروژه های ساختمانی پس از تصویب محاسبات جدید عوارض در سال آینده، 34 برابر می شود بدین ترتیب پروژه های ساختمانی نیمه کاره پس تمدید یکساله رایگان خود که به اتمام رسانیده مشمول پرداخت عوارض 34 برابری نسبت به فرمول قبلی در سال آتی می باشد.

برخلاف گزارش های اعلامی از رونق نسبی حاکم بر بازار ساخت و ساز مسکن در مناطق 22 گانه شهر تهران امکان بازگشت مجدد به دوران رکود در سال آینده دور از انتظار نمی باشد.

تداوم روند افزایشی قیمت مصالح ساختمانی، زمین،کاهش قدرت خرید متقاضیان و بدبینی های اقتصادی سازندگان و سرمایه گذاران نسبت به جریانات سال جدید احتمال بروز رکود مجدد را دو چندان کرده است. بدین ترتیب برای جلوگیری از شیوع پدیده ساختمان‌های نیمه‌کاره در شهر و خطرات ناشی از آن همچون ریزش گود، به نتیجه رسیدن سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بخش ساختمانی و مهم‌تر از همه آسیب ندیدن دید بصری شهر، در فرمول اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌کاره تغییراتی اعمال گشته است که مطابق با فرمول جدید اخذ عوارض از این پروژه‌های ساختمانی، با افزایش نرخ عوارض تا حدود 34 برابر فرمول کنونی بتواند ریسک رها شدن پروژه‌های ساختمانی برای سازندگان از محل پرداخت عوارض به شهرداری را بیافزاید.

بدین ترتیب شهرداری مجوز افزایش مهلت اتمام عملیات ساختمانی را برای آن گروه از پروژه‌های ساختمانی که در مهلت مقرر در پروانه ساختمانی شروع و در مهلت مقرر در پروانه به پایان نرسیده برای یک سال نخست بدون اخذ هیچ گونه عوارضی صادر خواهد کرد اما در صورتی که عملیات ساختمانی پس از یک سال تمدید نیز به پایان نرسید مطابق با فرمول جدید پروژه‌های ساختمانی نیمه‌کاره مشمول عوارض تعلیق خواهند شد

  فرمول عوارض تعلیق برای سال ۹۸ از مجموع یک سوم ارزش روز زمین یک پروژه ساختمانی به علاوه ارزش معاملاتی هر مترمربع زیربنای ساختمانی تعریف شده است. مهم‌ترین تغییرات اعمال شده در فرمول سال آینده، اضافه شدن پارامتر قیمت روز زمین و همچنین تخفیف بیشتر برای رهاسازی پروژه به تعاونی‌های مسکن است.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)