جزئیات وام ملی مسکن

جزئیات وام ملی مسکن
جزئیات وام ملی مسکن

آهن پرایس: در پی برنامه ریزی ها و بازنگری های نرخ مصالح ساختمانی؛ معاونت وزیر راه و ترابری از افزایش مبلغ وام طرح مسکن ملی به 250 میلیون تومان خبر داد. ایشان در سخنان خود افزود: این میزان تسهیلات با توجه به پیش فرض هزینه ساخت هر متر 4 میلیون تومان، بالغ بر...

آهن پرایس: در پی برنامه ریزی ها و بازنگری های نرخ مصالح ساختمانی؛ معاونت وزیر راه و ترابری از افزایش مبلغ وام طرح مسکن ملی به 250 میلیون تومان خبر داد. ایشان در سخنان خود افزود: این میزان تسهیلات با توجه به پیش فرض هزینه ساخت هر متر 4 میلیون تومان، بالغ بر 50 درصد هزینه های ساخت واحدهای طرح مذبور را تامین می کند. 

در مراسم بهره برداری و کلنگ زنی 2200 میلیارد تومان پروژه زیر بنایی در شهر جدید پردیس حبیب اله طاهرخانی بیان داشت: از زمانی که شهرهای جدید اجرا شده است بالغ بر 457 پروژه زیر ساختی در این شهرها کلید خورده که از این میزان فقط 160 پروژه در سالهای 98 و 99 اجرا شده است. 

در ادامه می توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فرصت نهایی وام ودیعه مسکن

ایشان یادآور شد: در سالهای 98 و 99 قرار دادی مشارکتی با بخش خصوصی امضا شد. در این قرار داد 10 هزار میلیارد تومان جهت توسعه خدمات زیر بنایی و روبنایی در نظر گرفته شد. همچنین در شهرهای جدید رشد جمعیت نسبت به سایر شهرها تقریبا 7 برابر شده است. همچنین لازم به ذکر است که تمامی خدمات زیر بنایی و روبنایی نیز کاملا تامین شده است. 

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران تصریح کرد: از آنجایی که عرضه مسکن نیازمند زمین برنامه ریزی شده دارد؛ این برنامه ریزی کار ساده ای نیست. درنتیجه در این شهرهای جدید در حال برنامه ریزی شهرک سازی هستیم. طاهرخانی در ادامه بیان داشت: در شهرهای جدید طی صحبت ها و بررسی ها و تلاشهای وزیر راه و شهرسازی 125 هزار مسکن ملی در حال ساخت است. 

خبر خوش ایشان افزایش مبلغ  وام واحدهای طرح ملی مسکن است . مبلغ این وام به 250 میلیون تومان رسید. با توجه به برآوردهای پیشین، ساخت هر متر مربع حدودا 4 میلیون تومان می شود. در واقع این مبلغ وام می تواند 50 درصد هزینه ها را تامین کند. 

البته میزان اقساط این وام ماهیانه 4میلیون و 247 هزار تومان است.  باز پرداخت این وام دارای سود 18 درصدی می باشد. از آنجایی که باز پرداخت کل وام 12 ساله است، یعنی متقاضی در مجموع 611 میلیون و 600 هزار تومان باز پرداخت خواهد داشت. سود این وام مبلغی معادل 361 میلیون تومان خواهد بود. با توجه به نظر گرفتن این طرح برای اقشار متوسط جامعه اقساط ماهیانه 4 میلیون و 200 هزار تومان تقریبا معادل حقوق دریافتی یک کارگر است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)