حباب 1000 تومانی قیمت میلگرد

حباب 1000 تومانی قیمت میلگرد

التهابات افزایشی قیمت آهن آلات در هفته‌های اخیر که ناشی از افزایش قیمت دلار است، حباب هزار تومانی قیمت میلگرد صادراتی و بازار آزاد را در پی داشت؛ اما نبود نقدینگی و ضعف تقاضا پارامتر غالب در بازار آهن داخلی است که تداوم روند افزایشی قیمت آهن آلات را خنثی می‌کند...

آهن پرایس: قیمت آهن آلات روز گذشته نیز در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی با نوسانات افزایشی همراه بود اما در برخی حوزه‌ها هم تغییری در قیمت روز آهن مشاهده نشد.

در چند هفته گذشته پس از چند ماه ثبات قیمت دلار روی کانال 50 هزار تومان، با یک افزایش مجددا مواجه بودیم به طوری که قمت دلار هنوز به کانال قبلی بازنگشته است. دیروز نیز در اولین روز بهمن ماه و دومین روز هفته از کانال 54 هزار تومانی هم عبور کرد اما در پایان روز با کمی اصلاح به کانال 53 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و در پایان روز هم هر دلار بازار آزاد 53 هزار و 600 تومان معامله شد.

وضعیت قیمت آهن در ابتدای بهمن ماه

به دنبال ادامه روند افزایشی قیمت اهن الات در نخستین روز از ماه بهمن قیمت میلگرد آجدار نیز در غالب شرکت‌ها با افزایش 100 تا 300 تومانی همراه بود اما تعدادی از کارخانه‌ها قیمت‌ها را ثبات اعلام کردند.

 کف قیمت میلگرد آجدار دیروز در محدوده 23.000 تا 23.500 تومان برآورد شد. به عنوان نمونه قیمت میلگرد نیشابور حدود 23.410 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد 16 ذوب آهن اصفهان حدود 24.700 تومان ثبت شد.

گفتنی است با در نظر گرفتن قیمت میلگرد ذوب آهن صادراتی که حدود 23.280 تومان اعلام می‌شود در مقایسه با قیمت این محصول در بازار داخلی با در نظر گرفتن مؤلفه‌های مورد تأیید بازارساز در هر کیلو حدود 1000 تومان حباب دارد که به نظر می‌رسد این اختلاف قیمت به افزایش اختلاف قیمت دلار بازار آزاد و دلار مبادلاتی مرتبط است.

آخرین قیمت روز میلگرد

قیمت میلگرد میانه

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد امیرکبیر

23.200

22.900

23.400

همچنین قیمت ورق سیاه نیز در کارخانه فولاد مبارکه و کاویان در برخی ضخامت‌ها افزایش 100 تا 300 تومانی داشت اما قیمت ورق آهن گیلان ثابت اعلام شد. قیمت روز ورق گالوانیزه، قیمت ورق رنگی و ورق روغنی نیز در کلیه مبادی فروش افزایش 100 تا 500 تومانی داشتند.

قیمت تیرآهن در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد؛ قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی نیز به تبعیت از روند کلی بازار بین 100 تا 500 تومان افزایش داشتند چند کارخانه هم قیمت‌ها را ثبات اعلام کردند.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و انواع پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند اما قیمت پروفیل نیکان 300 تا 500 تومان افزایش داشت. قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مبلی و انواع لوله‌ها در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

طبق آمار امروز حدود 239 هزار و 400 تن مقطع فولادی در بورس کالا عرضه می‌شود که از این میزان 147 هزار و 400 تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت آن 18 هزار و 771 تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین حدود 2 هزار تن ورق سرد B، 40 هزار تن تختال SM، 50 هزار تن نیز تختال CT عرضه می‌شود.

با بررسی آمار معاملات محصولات عرضه شده در بورس کالا می‌توان گفت در سال جاری فولاد بورسی از نوسانات نرخ دلار تأثیرپذیری کمتری داشت که علت آن را می‌توان به اقدامات سامانه جامع تجارت و الزام به عرضه‌های منظم بورسی نسبت داد.

در هفته‌های اخیر که بازار آهن و فولاد تحت تأثیر دلار 54 هزار تومانی دچار التهابات افزایشی شده است روز گذشته با انتشار خبر حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره 7 FATF، روند افزایشی قیمت دلار و آهن آلات نسبتا متوقف شد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: فاز بازار آهن چیست؟

اگرچه به عقیده برخی تداوم افزایش قیمت آهن به ادامه‌دار بودن نوسانات قیمت دلار وابسته است اما با درنظر گرفتن نرخ صادراتی و نرخ دلار مبادلاتی اثر چندانی در بازار آزاد ندارد.

با همه این اوصاف ضعف تقاضا در بلندمدت به همه محرک‌های خبری و دلاری غالب است و به‌عبارتی نبود نقدینگی و تقاضای مؤثر هر گونه پارامتری را خنثی می‌کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • قادری
    قادری1402/11/03 - 15:32 پاسخ

    کاهش و افزایش قیمت اهن به چه دردی میخوره وقتی پول خریدش نیست