حباب قیمت مسکن بالاتر از نرخ تورم

حباب قیمت مسکن بالاتر از نرخ تورم
حباب قیمت مسکن بالاتر از نرخ تورم

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تغییرات قیمت مسکن همواره در دراز مدت با نرخ تورم همبستگی بالایی داشته است. وقتی تورم بالا می‌رود، عده‌ای وارد بازار مسکن می‌شوند تا بتوانند ارزش نقدینگی خود را در مقابل تورم حفظ کنند. با توجه به این موضوع...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، تغییرات قیمت مسکن همواره در دراز مدت با نرخ تورم همبستگی بالایی داشته است. وقتی تورم بالا می‌رود، عده‌ای وارد بازار مسکن می‌شوند تا بتوانند ارزش نقدینگی خود را در مقابل تورم حفظ کنند. با توجه به این موضوع، در سال قبل افزایش بالاتر از نرخ تورم و پایین‌تر از نرخ دلار برای بازار مسکن قابل انتظار بود. درباره پیش‌ بینی از قیمت مسکن در سال ۱۳۹۸ همان مولفه‌ هایی که سال گذشته در بازار مسکن وجود داشتند با مقیاس ضعیف‌ تر هنوز فعال هستند. علاوه بر احتمال افزایش قیمت ارز، افزایش حداقل دستمزد که تا حدود ۳۵ درصد تعیین شده و بخش عمده‌ ای از هزینه ‌های ساخت مسکن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بر قیمت تمام شده مسکن تأثیرگذار است، لذا تورمی از این ناحیه خواهیم داشت. می‌توان انتظار داشت که بازار مسکن همچنان از رشد برخوردار باشد ولی افزایش جهشی نخواهد داشت. به نظر امسال قیمت مسکن پیرامون نرخ تورم و حتی ممکن است پایین ‌تر از میانگین تورم قرار گیرد.
گزارشات حاکی از ان است که خریداران حرفه ایی، بازار خرید و فروش را ترک کرده اند و معاملات نسبت به گذشته 51 درصد کاهش داشته است.  
وضعیت بازار مسکن نشان می دهد که هر دو سوی عرضه و تقاضا با احتیاط اقدام به انعقاد قرارداد می‌کنند. برخی از فروشندگان معتقد بر این هستند که قیمت ‌ها در آینده بالا تر خواهد رفت اما سازندگان حرفه‌ ای می‌گویند: که هرکس در شرایط فعلی اقدام به فروش کند سود خواهد کرد. محاسبات نیز حاکی از آن است که از سال ۱۳۹۴ تا کنون رشد بازار مسکن به ۱۸۳ درصد رسیده و ۲۳ درصد بالا تر از سکه و ارز قرار گرفته است. همین موضوع، چشم‌ انداز تورم مجدد و افزایش نجومی قیمت ها در بازار مسکن را غیر ممکن می سازد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)