حجم معاملات خرید مسکن

حجم معاملات خرید مسکن
حجم معاملات خرید مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در شرایطی که بازار معاملات مسکن در رکود به سر می‌برد و تقاضای مصرفی به دلیل ناتوانی خرید مسکن و ضعف قدرت خرید عملا در بازار حضور نداشته و تنها تعداد بسیار اندکی از معاملات خرید آپارتمان از سوی متقاضیان مصرفی انجام می‌شود، هم‌ اکنون...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در شرایطی که بازار معاملات مسکن در رکود به سر می‌برد و تقاضای مصرفی به دلیل ناتوانی خرید مسکن و ضعف قدرت خرید عملا در بازار حضور نداشته و تنها تعداد بسیار اندکی از معاملات خرید آپارتمان از سوی متقاضیان مصرفی انجام می‌شود، هم‌ اکنون عمده متقاضیان خرید مسکن که همان سرمایه‌ گذاران ملکی  هستند .

بخش قابل توجهی از تقاضای خود برای خرید مسکن را به سمت مناطق واقع در مرز دو نیمه شمالی و جنوبی پایتخت و هم چنین مناطق جنوبی هدایت کرده‌ اند. تمرکز عمده تقاضای خرید مسکن از سوی محدود خریداران مصرفی حاضر در بازار نیز عمدتا بر جست و جو برای خرید مسکن در مناطق جنوبی قرار دارد. همین واکنش منجر به افزایش تقاضا برای خرید مسکن در مناطق جنوبی در مقایسه با مناطق شمالی در اردیبهشت ‌ماه شد. 

این موضوع باعث شده است که اگر چه حجم معاملات خرید مسکن در اردیبهشت‌ ماه سال جاری در مقایسه با اردیبهشت ‌ماه سال گذشته در بازار مسکن شهر تهران به‌ صورت کلی کاهش یافته است اما رکود معاملاتی در مناطق شمالی به مراتب سنگین‌تر از مناطق جنوبی باشد. حجم معاملات خرید مسکن در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران در حالی اردیبهشت ‌ماه سال99 در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته، ۸/ ۸ درصد افت کرد که این میزان افت در تعداد معاملات خرید مسکن در این بازه زمانی در مناطق یک تا ۵ شهر تهران برابر با ۱۵ درصد بوده است.میزان افت حجم معاملات خرید مسکن در مناطق نیمه شمالی شهر تهران  بیش از دو برابر میزان افت تعداد معاملات خرید آپارتمان در مناطق جنوبی بوده است.  به رغم کاهش ۷ درصدی حجم معاملات خرید مسکن در مناطق جنوبی تهران یعنی مناطق ۹ تا ۲۰ در برخی مناطق، حجم معاملات خرید مسکن نه تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش نیز داشته است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)