در دوران رونق مسکن چه کسانی سود کردند؟

در دوران رونق مسکن چه کسانی سود کردند؟
در دوران رونق مسکن چه کسانی سود کردند؟

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارش ها حاکی از این است که بانک ها به عنوان مالکان بزرگ زمین، ساختمان، آپارتمان گرایش بیشتری به مزایده دارایی های خود نشان داده اند به طوری که در بازار مزایده املاک مازادشان شاهد رشد فروش حداقل ۵۰ درصدی  نسبت به سال گذشته می باشیم.

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، گزارش ها حاکی از این است که بانک ها به عنوان مالکان بزرگ زمین، ساختمان، آپارتمان گرایش بیشتری به مزایده دارایی های خود نشان داده اند به طوری که در بازار مزایده املاک مازادشان شاهد رشد فروش حداقل ۵۰ درصدی  نسبت به سال گذشته می باشیم. در سال ۹۷ تحت تاثیر بروز رونق در بازار معاملات خرید وفروش ملک، این امکان برای بانک‌ها ایجاد شد تا با استفاده از استقبال متقاضیان مسکن از خرید املاک مزایده‌ای نه‌تنها تعداد مزایده‌های ملکی خود را در مقایسه با سال‌های قبل افزایش دهند، بلکه تنوع و تعداد املاک عرضه شده در مزایده‌های سال جاری نیز در مقایسه با تعداد املاک عرضه شده در مزایده‌های مربوط به سال‌های قبل  را به میزان چشمگیری افزایش دادند.

بنابر گزارش اعلامی از برگزار کننده های مزایده ی بانک ها بیانگر برگزاری 25 مزایده دسته‌جمعی برای فروش املاک مازاد بانک‌ها می باشد که این میزان معامله نسبت به سال های 93 تا 95 دو برابر شده است. ؛ علاوه بر این، هر کدام از بانک‌ها در سال جاری نیز در نوبت‌های مختلف نسبت به مزایده املاک مازاد خود به‌صورت انفرادی اقدام کردند. . هر چند آمار جامع رسمی از کارنامه فروش املاک مازاد بانک‌ها در سال جاری برای شناسایی تعداد املاک فروش رفته در این مزایده‌ها وجود ندارد اما از آنجا که نگهداری املاک مازاد برای نهاد های مالی هزینه‌های نگهداری قابل توجهی را دارد، عرضه املاک مازاد در بازار مزایده ملک دو برابر تقویت شده است.

در نیمه دوم سال جاری شاهد رکود در شهر تهران و سرایت این رکود به سایر شهر ها بوده ایم اما بانک ها با استفاده از وجود فرصت رونق در بازار معاملات مسکن واستقبال متقاضیان از خرید ملک دست‌کم تا پایان بهار در شهر تهران و تا پایان نیمه اول سال در سایر شهرها حجم عرضه املاک مازاد و تعداد مزایده‌ها را افزایش دادند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)