در شهر جایی برای زندگی نیست

در شهر جایی برای زندگی نیست
در شهر جایی برای زندگی نیست

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، این روز ها افزایش صد در صدی اجاره بها ی مسکن  خواب راحت را از اجاره‌ نشینان شهر ربوده است و نبض حیات اجاره‌ نشینی روز به روز کند تر شده و جای خود را به رشد جمعیت حاشیه‌ نشین می‌ دهد که روزگاری در قلب تهران سکونت داشتند...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، این روز ها افزایش صد در صدی اجاره بها ی مسکن  خواب راحت را از اجاره‌ نشینان شهر ربوده است و نبض حیات اجاره‌ نشینی روز به روز کند تر شده و جای خود را به رشد جمعیت حاشیه‌ نشین می‌ دهد که روزگاری در قلب تهران سکونت داشتند. لمس موتور جستجوی برخی سایت‌ های درج مشخصات نرخ اجاره‌ بهای مسکن نشان می‌دهد که مالکان برای افزایش اجاره‌ بهای املاکشان گوی سبقت را از یکدیگر ربوده ‌اند.

قیمت ‌ها نشان می‌ دهد که دیگر شمال، جنوب، غرب یا شرق تهران تعیین‌ کننده  نرخ اجاره‌ ها نیست و تنها طمع افراد در این زمینه حرف اول و آخر را می‌ زند. دامنه این معضل زمانی گسترده‌ تر می ‌شود که هیچ دستگاه دولتی یا حاکمیتی به این بخش ورود پیدا نکرده است و با این بهانه که نمی‌ توان برای املاک شخصی تعیین تکلیف کرد، چشم بر فردای هزاران مستاجر آبرومندی که با جیب خالی به معنای واقعی آواره خواهند شد، فرو بسته ‌اند.

در این مورد با تاکید بر اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از افزایش اجاره بهای مسکن تنها پایتخت را تحت تاثیر قرار نداده و دامنه این معضل به سایر شهر ها و حتی شهرستان‌ ها نیز کشیده شده است، کارشناسان اظهار دارند، افزایش چند برابری نرخ خرید و اجاره مسکن که تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور ایجاد شده است، از بُعد روانی تاثیر چشمگیری بر جامعه گذاشته است و این مشکل هم تنها به تهرانی ها  برنمی گردد، کما اینکه در شرایط کنونی بسیاری از شهرهای کشور با این مشکل مواجه هستند. بر اساس آماری که اعلام شده در کشور 14 میلیون حاشیه ‌نشین وجود دارد و توسعه نا متوازن جمعیت در استان‌ ها باعث شده که مردم از روستاها و مناطق محروم مهاجرت کرده و به حاشیه شهر ها پناه ببرند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)