رابطه بنزین با قیمت مسکن

رابطه بنزین با قیمت مسکن
رابطه بنزین با قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش  200 درصدی بنزین، طبقه متوسط را با مشکل کاهش پس انداز رو برو کرده و آنها را از توانایی خرید مسکن محروم می کند. از سوی دیگر گرانی مسکن به گرانی اجاره بهای مسکن منجر می شود.
 بازار مسکن طی...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، افزایش  200 درصدی بنزین، طبقه متوسط را با مشکل کاهش پس انداز رو برو کرده و آنها را از توانایی خرید مسکن محروم می کند. از سوی دیگر گرانی مسکن به گرانی اجاره بهای مسکن منجر می شود. بازار مسکن طی چند ماه اخیر با ثبات روبرو شده بود و با توجه به رشد چشمگیر قیمت ‌ها در سال گذشته این بازار ظرفیت افزایش قمیت مجدد را ندارد.

بازار مسکن تا ابتدای سال آینده کمی روند رکود غیرتورمی را تجربه خواهد کرد و این شرایط باعث خواهد شد که فروشندگان واقعی وارد بازار مسکن شوند، به علاوه فروشندگان واقعی مسکن املاک خود را در این شرایط برای آن که قدرت خرید مردم کاهش یافته سعی می‌ کنند با سود کمتری عرضه کنند که همین امر زمینه ‌ساز ایجاد رونق در بازار مسکن خواهد شد. هم چنین برخی از سودا گران سعی می‌کنند املاک خود را احتکار کنند تا آلودگی بیشتری از بازار مسکن بگیرند، اما با توجه به جهش ناگهانی قیمت مسکن و افزایش نیافتن تسهیلات نه تنها مردم به سمت املاک نجومی خواهند رفت بلکه شرایط در این بازار به سمت رکود حرکت خواهد کرد.

به اظهارات کارشناس بازار مسکن، قیمت مسکن تا پایان نیمه اول سال ۹۹ نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه متناسب با شرایط ثبات در بازارهای موازی مانند ارز و سکه کاهش چند درصدی را تجربه خواهد کرد، به علاوه آمارها نشان دهنده آن است که قیمت مسکن در بین متقاضیان ظرفیت و کشش افزایشی ندارد و همین موضوع باعث خواهد شد که سرمایه گذاری در این بازار در مقایسه با سایر بازارها کمتر شود.

کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت مسکن طبق آمارهای ارائه شده از بازار واقعی است، متأسفانه برخی از سودا گران و انبوه سازان ادعا می‌کنند که کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی در بازار واقعی نیست این در حالی است که در بسیاری از واحدهای بزرگ متراژ در شمال کلانشهرها بیش از ۴۰ درصد بوده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)