راه آسان برای کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن

راه آسان برای کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن
راه آسان برای کاهش ۵۰ درصدی قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس قانون وزارت راه و شهر سازی باید سال 94 سامانه املاک و اسکان را راه ‌اندازی می‌کرد، اما سازمان ملی زمین و مسکن در آن زمان این کار را انجام نداد تا امروز ابزاری برای شناسایی خانه ‌های خالی در اختیار نداشته باشیم...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس قانون وزارت راه و شهر سازی باید سال 94 سامانه املاک و اسکان را راه ‌اندازی می‌کرد، اما سازمان ملی زمین و مسکن در آن زمان این کار را انجام نداد تا امروز ابزاری برای شناسایی خانه ‌های خالی در اختیار نداشته باشیم.

بنا بر اظهارات کارشناسان بازار مسکن مطابق آمار مرکز اطلاعات ایران هم‌ اکنون 2.6 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم که از این تعداد واحد مسکونی بیش از 500 هزار واحد در تهران قرار دارد، خانه‌ های خالی ظرفیت بزرگی در کشور به شمار می‌ رود که معطل مانده و باید هر چه سریع‌ تر به چرخه مصرف وارد شود. این واحد های مسکونی ثروت ملی هستند و عقلانی  و اصلا درست نیست ظرفیتی عظیم این‌ چنینی بلا استفاده باقی بماند.

کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که این ظرفیت در کشور قابل جایگزینی نیست، و نباید دولت اجازه دهد مثلا فردی 50 دستگاه واحد مسکونی داشته باشد و آنها را خالی نگه دارد تا بعدا با قیمت‌ های بالا به فروش برساند. از این رو بحث خانه‌ های خالی باید از چرخه انحصار خارج شود، در دنیا با ابزار مالیات بر خانه‌ های خالی اجازه نمی‌ دهند واحد مسکونی خالی بماند، زمین متعلق به همه است و نمی توانیم و نباید اجازه داد در این بخش انحصار به وجود آید.0 ارزش خانه ‌های خالی در تهران بیش از 400 هزار میلیارد تومان برآورد شده است، چنان چه خانه‌ های خالی با یک نرخ موثر شناسایی شده و از آنها مالیات دریافت شود به طور قطع قیمت مسکن 50 درصد کاهش خواهد یافت.
با توجه به اهمیت و حساسیت سامانه مذکور و قابل اتکا در زمینه املاک و نحوه تصرف آنها در کشور از یک سو و هم چنین انجام وظیفه قانونی محوله به این وزارت ضرورت دارد با تجهیز همه امکانات آن سازمان نسبت به تولید سامانه مذکور در اسرع وقت اقدام گردد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)