راه حلی برای خروج از رکود بازار مسکن

راه حلی برای خروج از رکود بازار مسکن
راه حلی  برای خروج از رکود بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،  تا زمانی که قیمت زمین و مسکن به طور چشمگیری کاهش پیدا نکند رکود در این بخش ادامه خواهد داشت .واسطه گران و دلالانی که با افزایش خرید و فروش مسکن بین خودشان و نه به دلیل تقاضای مصرفی موثر به گرانی این کالای راهبردی دامن زده اند هم باعث ضرر بخش های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن،  تا زمانی که قیمت زمین و مسکن به طور چشمگیری کاهش پیدا نکند رکود در این بخش ادامه خواهد داشت .واسطه گران و دلالانی که با افزایش خرید و فروش مسکن بین خودشان و نه به دلیل تقاضای مصرفی موثر به گرانی این کالای راهبردی دامن زده اند هم باعث ضرر بخش های مختلف تولیدی مسکن شده اند وهم مصرف کنندگان نهایی را از خانه دار شدن محروم کرده اند. به نظر می رسد برخی راه حل ها از جمله افزایش وام بانکی با وجود قیمت های کاذب فعلی دردی را دوا نخواهد کرد زیرا از یک طرف سهم وام بانکی از کل بهای مسکنبه شدت پایین آمده و هم اینکه اگر بانک مسکن و یا دیگر بانک ها بخواهند میزان وام را افزایش دهند خیلی از افراد در طبقات متوسط و پایین شهری توان بازپرداخت اقساط را نخواهند داشت. بنابراین بخش مسکن که کمترین وابستگی را به خارج داشته و در شرایط تحریمی موجود می تواند به عنوان موتور محرک خروج از رکود و رونق جامعه عمل کند، درگیرعملکرد بخش های دلالی و واسطه گری شده است.

به نظر می رسد اگرموازنه منافع به سود تولید کنندگان و مصرف کنندگان مسکن و به ضرر دلالان تغییر نکند خبری از رونق بخش های تولیدی مسکن و خوشحالی مصرف کنندگان و تولید کنندگان نخواهد بود. در این شرایط می توان با ایجاد ابزار های مالیاتی مناسب و  ایجاد محدودیت برای مالکیت مسکن در شهرهای بزرگ، سیاست های تشویقی برای کوچک سازی و بلند مرتبه سازی در شهرها به دلیل افزایش جمعیت جوان و تشویق واقعی  فعالیت تولیدی در بافت های فرسوده و حذف واسطه گری و دلالی باعث  منتفع شدن مدار اول یعنی تولید کنندگان اعم از کارفرمایان و کارگران و مصرف کنندگان نهایی و حتی بخش هایی از مدار دوم شد. زیرا تا زمانی که قدرت خرید مصرف کنندگان ضعیف و متوسط با قیمت های مسکن متناسب نشود، دولت نمی تواند به اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی جهت خانه دار شدن مردم عمل کند، تولید کنندگان توان تولید نخواهند داشت و هم مصرف کنندگان توان خرید و هم خیلی از بنگاه های معاملاتی مسکن در اثر رکود با مشکل مواجه خواهند شد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)