راه نجات بازار مسکن

راه نجات بازار مسکن
راه نجات بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، سیاست های اخیر مسئولان تنها متمرکز بر تجمیع منابع و اعتبارات جهت افزایش عرضه مسکن شده و از ایجاد طرح هایی از تعدیل سقف خرید مسکن امتناع می کنند...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، سیاست های اخیر مسئولان تنها متمرکز بر تجمیع منابع و اعتبارات جهت افزایش عرضه مسکن شده و از ایجاد طرح هایی از تعدیل سقف خرید مسکن امتناع می کنند.

ترویج این باور اشتباه که افزایش قدرت خرید تقاضای مصرفی ارتباط مستقیمی بر رشد قیمت ها در بازار مسکن دارد سبب غفلت از ارائه راهکارهای مناسب جهت افزایش عرضه و کاهش تورم شده است.راهکارهایی چون به رسمیت شناخته شدن نیاز اعتباری تقاضای مصرفی به‌خصوص خانه‌اولی‌ها، هدایت تسهیلات کارآمد و در استطاعت به بازار دوم معاملات و حتی ارائه تسهیلات به بازار پیش خرید می تواند تضمینی در جهت افزایش عرضه و تقاضای مصرفی باشد. تضمینی که با بی توجهی به آن شاهد رکود در معاملات و تقاضای مصرفی می باشیم.

کارشناسان بازار مسکن برای تعادل بخشیدن به روند پیش روی این بخش از اقتصاد راه حل هایی ارایه دادند که پیامد‌های دوطرفه سرکوب تقاضای مصرفی و آثار منفی حذف خریداران مسکن از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت در بخش مسکن را به‌خوبی نشان می‌دهد ، نتایج بررسی کارشناسان در این‌باره تصریح می‌کند: نادیده گرفتن نیاز اعتباری خانه‌اولی‌ها به‌عنوان نقطه‌کور سیاست‌گذاری، اگرچه در کوتاه‌مدت ظاهری مثبت از رونق ساخت‌وساز به‌ واسطه تجمع منابع حمایتی در این سمت از بازار را به نمایش می‌گذارد اما در نهایت، تاوان این تجویز ناقص، هم به متقاضیان خرید مسکن و هم به سازنده‌ها آسیب و خسارت وارد خواهد کرد.

تنها راه نجات بازار مسکن که توأم با رونق ساخت و عرضه مسکن باشد را می توان در، تقویت قدرت خرید تقاضای مصرفی عنوان داشت. این راهکار، به‌عنوان عامل محرک سرمایه‌گذاری ‌های ساختمانی نیز شناخته می شود به‌طوری که،‌ حضور تقاضای موثر در بازار مسکن، حلقه آخر پروسه ساخت مسکن را برای سازنده‌ها در رابطه با تسهیل فروش ملک را تکمیل می‌کند و جریان تامین منابع مالی موردنیاز ساخت و سازهای جدید را به‌وجود می‌آورد. اما سرکوب تقاضا به امید رونق بیشتر عرضه، سازنده‌ها را در انتهای کار به بن‌بست فروش ناشی از رکود خرید مصرفی مسکن می رساند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/13 - 10:32 پاسخ

    سلام مردم بزرگوار برای خرید عجله نکنید طبق توضیحات اهل فن و کارشناسان اقتصاد ی قیمتها ظرف کوتاه مدتبه مقدار قابل توجه پایین می اید عجله نکنید ،،،،،برای خرید عجله نکنید قیمتها پایین میاد