راهنمای خرید میلگرد نیشابور

راهنمای خرید میلگرد نیشابور

میلگرد نیشابور محصولی استراتژیک و مهم در بازار آهن ایران است که سهم زیادی از عرضه‌های میلگرد بورس کالا را به خود اختصاص داده است و به عبارتی نقشی تعدیل‌کننده و تنظیم‌کننده در بازار میلگرد دارد...

آهن پرایس: کارخانه‌های مخلتفی در زمینه تولید فولاد در کشور فعالیت دارند، برخی از این کارخانه‌ها تمرکز بیشتری روی تولید میلگرد دارند که کارخانه فولاد خراسان یا کارخانه میلگرد نیشابور جزو این واحدهای تولیدی به شمار می‌رود.

میلگرد نیشابور جزو محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین برندهای موجود در کشور است که علاوه‌بر تأمین نیاز داخل به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود درواقع دلیل تقاضای زیادی بین سازندگان برای این محصول وجود دارد؛ به همین منظور در ادامه به بررسی مشخصات این محصول، نحوه تعیین قیمت میلگرد نیشابور و نحوه خرید آن پرداخته می‌شود.

معرفی کارخانه نیشابور

ساخت کارخانه فولاد خراسان ابتدا در سال 1350 کلید خورد و طی سال‌های متمادی فعالیت آن گسترده‌تر شد و با تولید محصولات بیشتر، به یکی از بزرگترین کارخانه‌های فولادی کشور تبدیل شد.

اگرچه فولاد خراسان بیشتر در زمینه تولید و عرضه میلگرد شهرت دارد اما محصولاتی دیگر مانند نبشی، ناودانی، تسمه، شمش، بریکت، آهن اسفنجی و گندله هم تولید می‌کند. ظرفیت تولید این مجموعه در سال 4.1 میلیون تن برآورد شده است که حدود 550 هزار تن آن به میلگرد اختصاص دارد.

مشخصات فنی میلگرد نیشابور

میلگرد تولید شده در کارخانه نیشابور به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تقسیم می‌شود. میلگرد آجدار نیشابور غالبا در سایزهای 10 تا 32 میلیمترعرضه می‌شود و میلگرد ساده نیشابور هم در سایزها 10 تا 50 میلیمتر تولید می‌شود.

همچنین میلگرد آجدار نیشابور تحت استاندارد ملی 3132 و با مقاومت کششی 500-600 و تنش تسلیم 340-400 تولید می‌شود. میلگرد ساده نیشابور هم با مقاومت کششی 360 و تنش تسلیم 240 تولید می‌شود. میلگرد ساده نیشابور با علامت س240 شناخته می‌شود.

علامت اختصاری حک شده بر بدنه میلگرد نیشابور KSC است که نشان‌دهنده اصالت محصول است. میلگرد نیشابور جزو مرغوب‌ترین میلگردهاست که برای تولید آن از مواد اولیه مرغوب استفاده شده و در برابر آتش‌سوزی و فشار مقاومت بالایی دارد.

هر بندیل میلگرد نیشابور مطابق غالب کارخانه‌ها حدود 2 تن وزن دارد. قیمت میلگرد نیشابور در ابتدا بر اساس وزن آن تعیین می‌شود اگرچه به صورت شاخه‌ای به فروش می‌رسد. این محصول جزو میلگردهای سنگین به شمار می‌رود و عمدتا در طول 12 متری تولید می‎شود اما با وجود این قیمت میلگرد نیشابور در مقایسه با برندهای مشابه بسیار مقرون به صرفه است.

نحوه خرید میلگرد نیشابور

روش‌های مختلفی برای خرید میلگرد وجود دارد که از آن جمله می‌توان به خرید میلگرد از کارخانه، خرید میلگرد از بورس کالا، خرید میلگرد از بازار و خرید آنلاین میلگرد نیشابور اشاره کرد.

بورس کالا به نوعی بازار فیزیکی عرضه انواع محصولات فولادی است که هدف از آن تعیین قیمت آهن آلات براساس عرضه و تقاضا است. برخی از کارخانه‌ها محصولات خود را علاوه‌بر عرضه مستقیم از کارخانه، در بورس کالا نیز عرضه می‌کنند که کارخانه میلگرد نیشابور از آن دسته کارخانه‌ها است که با نماد «فخاس» در بورس شناخته می‌شود.

میلگرد نیشابور از جمله محصولاتی است که عمدتا از طریق بورس کالا عرضه می‌شود. خرید میلگرد از بورس کالا شرایط خاصی دارد اما خرید میلگرد نیشابور از کارخانه و بورس کالا در مواقعی که قصد خرید تناژ بالا دارید روش مناسبی خواهد بود اما اگر قصد خرید حجم کمی از میلگرد نیشابور را دارید می‌توانید از بازار آهن خرید کنید یا اینکه به صورت اینترنتی خرید خود را با صرف کمترین هزینه و فرصت انجام دهید.

اما آسان‌ترین روش تماس با کارشناسان آهن پرایس از طریق شماره 02154103 است که می‌توانید صورت سفارش خود را ثبت کرده و پس از پرداخت هزینه، میلگرد خریداری شده را طی 3 تا 5 روز کاری تحویل بگیرید.

قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد نیشابور از ابتدای سال تاکنون با نوسانات متعددی مواجه شده است. نیمه‌های ماه اردیبهشت بالاترین رشد قیمتی را در میلگرد نیشابور می‌بینیم اما پس از آن قیمت آهن آلات روندی رو به نزول داشت و تا پایان تابستان به کمترین سطح قیمتی خود رسید.

به طوری که کف قیمت میلگرد نیشابور در نیمه تابستان در مرز کانال 22 هزار تومان قرار گرفت و عمدتا بین دو کانال 23 و 24 هزار تومان در نوسان بود.

قیمت میلگرد 14 نیشابور در نیمه اول سال

ماه

فروردین

اردیبهشت

خرداد

تیر

مرداد

شهریور

مهر

قیمت

24.310

29.60

27.660

25.210

23.410

24.510

24.410

 

از آنجایی که میلگرد خراسان سهم زیادی از میلگردهای عرضه شده در بورس کالا را به خود اختصاص داده است نقش مهمی در تنظیم و تعدیل قیمت‌ها دارد؛ همین امر بیانگر اهمیت و ضرورت پرداختن به میلگرد نیشابور و معرفی آن است.

برخی از سایزهای میلگرد نیشابور نسبت به بقیه سایزها کاربرد و تقاضای بالایی دارد به همین دلیل غالب مشتریان به دنبال بررسی آخرین قیمت میلگرد 14، میلگرد 16 و میلگرد 18 نیشابور هستند.

هر شاخه میلگرد 16 نیشابور حدود 19 کیلوگرم است و وزن میلگرد 16 طبق جدول وزن اشتال باید بین 18.012 تا 19.908 کیلوگرم باشد بر همین مبنا وزن میلگرد 16 در مقایسه با غالب برندها سنگین محسوب می‌شود.

میگلرد 18 نیشابور هم 24 کیلوگرم است که و براساس جدول وزن اشتال هر شاخه میلگرد 18 حدود 22.8 تا 25.2 کیلوگرم است. با این حساب میلگرد 18 نیشابور نیز جزو میلگردهای سنگین به شمار می‌رود که قطعا در قیمت میلگرد نیشابور اثرگذار است.

همانطور که می‌دانید برای محاسبه قیمت میلگرد نیشابور اطلاع از وزن هر سایز میلگرد ضروری است به همین دلیل در ادامه جدول وزن میلگرد نیشابور درج می‌شود.

جدول وزن میلگرد نیشابور

وزن

کیلوگرم

10

7.5

12

11.5

14

14.6

16

19.2

18

24.4

20

29.4

22

36.4

25

46.5

28

57.5

32

75

عوامل مؤثر بر قیمت میلگرد نیشابور

قیمت میلگرد نیشابور بر مبنای فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شود که در ادامه به برخی از این پارامترهای اشاره می‌شود.

  • طول میلگرد
  • قطر میلگرد
  • پوشش آپوکسی
  • آجدار یا بدون آج بودن میلگرد
  • نوسان ارز: نوسانات ارزی، می‌تواند قیمت میلگرد نیشابور را افزایش یا کاهش دهد.
  • تقاضا و عرضه: افزایش تقاضا برای میلگرد، می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد. کاهش عرضه میلگرد نیز می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود.
  • قیمت مواد اولیه: قیمت مواد اولیه‌ای که در تولید میلگرد استفاده می‌شود، مانند شمش، آهن قراضه و انرژی، می‌تواند بر قیمت میلگرد نیشابور تأثیر بگذارد.
  • هزینه‌های تولید و حمل و نقل: هزینه‌های تولید و حمل و نقل میلگرد، نیز می‌تواند بر قیمت میلگرد نیشابور تأثیر بگذارد.

بنابراین، قیمت میلگرد نیشابور، یک متغیر متحرک است که تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد. خریداران میلگرد باید این عوامل را در نظر بگیرند تا بتوانند بهترین قیمت را برای خرید میلگرد دریافت کنند.

روش‌های خرید میلگرد نیشابور

میلگرد نیشابور به روش‌های مختلفی عرضه و فروخته می‌شود که هر خریداری به تناسب شرایط و موقعیت مالی خود یکی از روش‌های زیر را برمی‌گزیند.

خرید اعتباری میلگرد نیشابور: خرید اعتباری میلگرد و آهن که با نام خرید LC یا ضمانت بانکی هم شناخته می‌شود یکی از پرطرفدارترین روش‌های خرید میلگرد نیشابور است که در آن خریدار فرصت دارد هزینه میلگرد خریداری شده را در بازه زمانی یک تا 6 ماهه پرداخت کند. البته امکان خرید اعتباری در همه کارخانه‌ها فراهم نیست.

خرید نقدی میلگرد نیشابور: متداول‌ترین روش خرید، خرید نقدی میلگرد است که مشتری پس از پرداخت مبلغ، محصول مورد نظر خود را دریافت می‌کند.

خرید چکی میلگرد نیشابور: یکی دیگر از روش‌های خرید میلگرد نیشابور، خرید به صورت چکی است که در این روش خریدار و فروشنده طی یک بازه زمانی مشخص و توافق شده محصول را خریده و هزینه آن را پرداخت کند.

نکات مهم خرید میلگرد نیشابور

ضروری است پس از خرید میلگرد نیشابور و تحویل در محل پروژه چند نکته را مدنظر قرار دهید.

وزن میلگرد: وزن میلگرد بر اساس طول، قطر و آجدار یا بدون آج بودن آن تعیین می‌شودهمچنین می‌توانید از وزن باسکول برای اطمینان از وزن صحیح میلگرد استفاده کنید. برای این کار، ابتدا وزن باسکول را صفر کنید. سپس، میلگرد را روی باسکول قرار دهید. وزن میلگرد باید مطابق با فاکتور تحویل باشد.
زنگ زدگی میلگرد: زنگ زدگی میلگرد می‌تواند باعث کاهش مقاومت و دوام آن شود. بنابراین، هنگام خرید میلگرد نیشابور ، باید دقت کنید که میلگرد دچار زنگ زدگی نباشد. البته ممکن است روی میلگرد کمی زرد شده باشد که اگر با دست از بین رود، جای نگرانی نیست.

اصالت میلگرد: برای اطمینان از اصالت میلگرد، باید به علامت اختصاری حک شده روی آن توجه کنید. هر کارخانه تولیدکننده میلگرد، علامت اختصاری مخصوص به خود را روی میلگرد حک می‌کند.
گفتنی است شرکت آهن پرایس از معتبرترین مراکز تأمین آهن آلات و انواع میگردها با برندهای مختلف است که میلگرد نیشابور را نیز به قیمتی مناسب عرضه می‌کند. از جمله خدماتی که در این مجموعه ارائه می‌شود مشاوره رایگان پیش از خرید، عودت بار در صورت مغایرت محصول با پیش فاکتور و ارائه ضمانتنامه کتبی قیمت و کیفیت محصول است. علاوه‌بر این شرکت آهن پرایس به طور لحظه‌ای قیمت کلیه آهن آلات و آخرین قیمت میلگرد نیشابور را به طور روزانه روی وبسایت خود درج کرده و امکان مقایسه قیمت این محصول با سایر برندها را فراهم کرده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 1 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)