راهنمای کامل خرید میلگرد میانه

راهنمای کامل خرید میلگرد میانه

کارخانه میلگرد میانه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مقاطع فولادی از جمله میلگرد آجدار و ساده است. این کارخانه میلگرد تولیدی خود را با کیفیت و قیمتی مناسب در بازار عرضه می‌کند که همین امر میلگرد میانه را به برندی محبوب بین فعالان بازار آهن تبدیل کرده است. از دیگر علل محبوبیت این میلگرد  می‌توان به تنوع سایزها و گرید میلگردها اشاره کرد...

آهن پرایس: کارخانه‌های متعددی در ایران وجود دارد که انواع میلگرد را در استانداردها و کیفیت‌های متنوع تولید می‌کنند. میلگرد میانه یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین برندهای موجود در کشور است که به دلیل قیمت و کیفیت مطلوب، به انتخاب نخست فعالان حوزه آهن و فولاد و سازندگان تبدیل شده است. به همین منظور مقاله حاضر با هدف معرفی کامل میلگرد میانه و ویژگی‌ها و مشخصات فنی این محصول نگاشته شده است.

معرفی کارخانه میلگرد میانه

کارخانه میلگرد میانه همانطور که از نام آن نیز پیداست در شهرستان میانه واقع شده است و به کارخانه میلگرد فولاد آذربایجان هم شناخته می‌شود. این کارخانه در سال 68 احداث شد و درسال 79 به بهره‌برداری رسید.

محصول میلگرد از عمده‌ترین تولیدات این کارخانه است اما نبشی و ناودانی نیز از مهمترین تولیدات کارخانه میانه است. گفتنی است تولید میلگرد میانه غالبا مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی است و دارای استحکام کششی مطلوبی است.

مشخصات فنی میلگرد میانه

میلگرد مهم‌ترین محصول تولیدی کارخانه فولاد آذربایجان است که عمدتا با گرید A3 و در سایزهای 8 تا 32 تولید می‌شود. استاندارد تولید میلگرد آجدار میانه INSO 3132 است. به عبارتی می‌توان گفت استاندارد تولید میلگرد در کارخانه میانه مشابه میلگرد ذوب آهن اصفهان است و درواقع مطابق با استانداردهای روسیه و آلمان تولید می‌شود از همین رو می‌توان گفت وزن میلگرد آجدار میانه نسبت به بسیاری از برندها استادارد بوده و از همین جهت به برند محبوبی در میان سازندگان تبدیل شده است.

همچنین میلگرد ساده نیز مطابق با استاندارد AIN 1013و در سایزهای 6 تا 50 میلیمتر تولید و در بازار عرضه می‌شود. به طور کلی کارخانه فولاد آذربایجان میلگردهای خود را براساس استاندارد ملی ISIRI 3132 و استانداردهای آلمانی DIN 488 و DIN 1013 به بازار عرضه می‌کند.

علامت اختصاری میلگرد میانه که بر بدنه محصول حک می‌شود دو حرف لاتین F است که یکی به صورت معکوس و روبه2روی دیگری نوشته می‌شود که نشان‌دهنده اصالت محصول است.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد میلگرد میانه در سایزهای متنوعی تولید و دربازار عرضه می‌شود اما برخی سایزهای این میلگرد جزو پرفروش‌ترین سایزها به شمار می‌رود و تقاضای بالایی در بازار دارند از همین رو در ادامه به معرفی تعدادی از این سایزها و قیمت سایزهای مختلف میلگرد آجدار میانه در بازار پرداخته می‌شود.

قیمت میلگرد 14 میانه

میلگرد 14 جزو محصولات سایز کوچک و نسبتا سبک به شمار می‌رود که وزن نسبتا سبکی نیز دارد به همین دلیل قیمت میلگرد 14 میانه محصولی به صرفه و در عین حال با کیفیت به شمار می‌رود که در ساختمان‌های کم طبقه به کار می‌رود. گفتنی است وزن میلگرد 14 میانه در هر شاخه حدود 14.5 کیلوگرم است.

از دیگر کاربردهای میلگرد 14 میانه می‌توان با ساخت انواع تیرچه، اجرای ستون، اجرای تیر بتنی در سازه اشاره کرد.

قیمت میلگرد میانه 16

میلگرد 16 میانه که اولین سایز بزرگ در میلگردها به شمار می‌رود که برای ساختمان‌های بلندمرتبه و مصارف صنعتی، دکل‌های نفتی و پایه‌های بتنی به کار می‌رود. وزن میلگرد میانه تقریبا در هر شاخه تقریبا 19 کیلوگرم است از همین رو می‌توان گفت قیمت میلگرد میانه 16 به تناسب وزن و کیفیت آن قیمت بسیار مناسبی دارد.

قیمت میلگرد میانه 20

قیمت میلگرد میانه 20 به دلیل اینک وزن و ابعاد بیشتر نسبت به میلگرد 14 و میلگرد 16 دارد، کمی گران‌تر است. میلگرد 20 میانه جزو محصولات سایز بزرگ به شمار می‌رود که وزن آن در هر شاخه 29.5 کیلوگرم است.

میلگرد 20 میانه به دلیل استحکام و مقاومت بالا، قابلیت جوشکاری و انعطالف‌پذیری بالا عمدتا در مصارف صنعتی و ساخت سوله، خودروسازی و ساخت پل و ... به کار می‌رود.

نمودار قیمت میلگرد میانه

قیمت روز میلگرد در بازار ایران به طور روزانه در نوسان است و تقریبا پیش‌بینی روند بازار امری دشوار بوده و در برخی مواقع امکان‌پذیر نیست. کارشناسان به منظور بررسی رفتار بازار و انتخاب زمان مناسب برای خرید میلگرد آجدار میانه یا آهن آلات دیگر تحلیل تکنیکال یا استفاده از نمودار قیمت میلگرد را پیشنهاد می‌کنند.

بر همین اساس بررسی و تحلیل نمودار قیمت میلگرد آجدار میانه الگوی مشخصی از رفتار بازار میلگرد در بازه‌های زمانی خاصی به دست می‌دهد که امکان پیش‌بینی زمان مناسب برای خرید میلگرد را تسهیل می‌کند.

گفتنی است از جمله مواردی که به نوسانات نمودار قیمت میلگرد منجر می‌شود می‌توان به میزان عرضه و تقاضا، قیمت مواد اولیه، صادرات و واردات فولاد، نرخ دلار، اخبار سیاسی و اقتصادی، معاملات بورس کالا و ... اشاره کرد.

قابل ذکر است نمودار قیمت میلگرد میانه و نمودار قیمت آهن کیلویی در بازه‌های زمانی هفتگی، ماهانه، سه ماهه، شش ماهه و سالانه روی وبسایت آهن پرایس درج می‌شود و فعالان بازار آهن می‌توانند با استفاده از آن به تحیل و بررسی قیمت میلگرد بپردازند.

در ادامه می‌توانید این مقاله را نیز مطالعه کنید: راهنمای خرید ورق گالوانیزه

علاوه‌براین قیمت میلگرد میانه و همچنین قیمت آهن آلات دیگر به طور روزانه در کانال‌های تلگرامی و وبسایت به‌روزرسانی می‌شود.

برای خرید میلگرد آجدار میانه می‌توانید پس از بررسی سایت و کانال‌های تلگرامی از طریق تماس تلفنی و با شماره 02154103 در تماس باشید؛ همچنین می‌توانید با دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان آهن پرایس به ثبت سفارش محصول مورد نیاز خود و خرید میلگرد میانه اقدام کنید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)