رشد حجم معاملات در اسفندماه

رشد حجم معاملات در اسفندماه
رشد حجم معاملات در اسفندماه

بنا بر گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بیشترین متراژ هدف جست ‌و جوی تقاضای مصرفی در اغلب مناطق شهر تهران در حال حاضر تا ۶۰ متر مربع نیز می باشد. در بین جست‌ و جو گران این گروه متراژی خانه اولی ‌هایی حضور دارند که ارزش دارایی نقدی آنها پس از تورم شدید ملکی در...

بنا بر گزارش آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، بیشترین متراژ هدف جست ‌و جوی تقاضای مصرفی در اغلب مناطق شهر تهران در حال حاضر تا ۶۰ متر مربع نیز می باشد. در بین جست‌ و جو گران این گروه متراژی خانه اولی ‌هایی حضور دارند که ارزش دارایی نقدی آنها پس از تورم شدید ملکی در مدت کمتر از دو سال اخیر، به شدت کاهش یافته و آن‌ گونه که باید، نتوانسته‌ اند بودجه خود را ترمیم کنند و پر قدرت به بازار مسکن بازگردند. بنابراین حتی خرید آپارتمان نقلی نوساز برای بسیاری از آنها نا ممکن است.

با این وجود از آنجا که اغلب آپارتمان‌ های نقلی فایل شده نزد بنگاه‌ های ملکی در بازار مسکن بهمن و اسفند، واقع در مناطق مصرفی بوده و سن بنای بین ۱۰ تا ۲۰ سال دارد، این گروه از متقاضیان مسکن در حال جست ‌و جوی گزینه‌ های متعددی برای ارزیابی و خرید پیش ‌رو دارند.هر چند طبیعی است تعداد فایل ‌ها در مقایسه با شب عید سال گذشته که معاملات هنوز در فاز رونق نسبی بود، بسیار کمتر است. اگر همین وضعیت عرضه را با پاییز مورد مقایسه قرار دهیم، مشخص می ‌شود که عرضه در حال حاضر تا حدودی از تقاضای خرید آپارتمان‌ های مصرفی پشتیبانی می‌کند.

هر چند بسیاری از آپارتمان ‌های عرضه شده فاقد امکانات کامل هستند، اما با توجه به تناسب با بودجه خریداران، در صورت قیمت پیشنهادی منصفانه در این موعد زمانی احتمالا به فروش می ‌روند. بنابر اظهارات مسئولان بازار مسکن، مشاوران املاک بر این باورند که در اسفند ماه رشد حجم معاملات مسکن محتمل است، مگر اینکه به دنبال رخداد های غیر منتظره در بازارهای دیگر، تمایل به عرضه یا قیمت پیشنهادی در بازار مسکن دچار تغییر محسوس شود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)