رشد ماهیانه متوسط قیمت مسکن

رشد ماهیانه متوسط قیمت مسکن
رشد ماهیانه متوسط قیمت مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی در ۱۲ ماه منتهی به تیر ماه سال جاری کمترین رشد ماهیانه متوسط قیمت مسکن شهر تهران در شهریور ماه ۱۳۹۸ به میزان ۳.۵ درصد و بیشترین رشد در خرداد ۱۳۹۹ به میزان ۱۲.۱ درصد به ثبت رسیده است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس گزارش رسمی وزارت راه و شهرسازی در ۱۲ ماه منتهی به تیر ماه سال جاری کمترین رشد ماهیانه متوسط قیمت مسکن شهر تهران در شهریور ماه ۱۳۹۸ به میزان ۳.۵ درصد و بیشترین رشد در خرداد ۱۳۹۹ به میزان ۱۲.۱ درصد به ثبت رسیده است. در این بازه زمانی متوسط رشد قیمت مسکن پایتخت به صورت ماه به ماه قبل ۳.۸ درصد بوده است.

 متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی شهر تهران در تیر ماه سال جاری ۲۰.۹ میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۴.۱ درصد افزایش نشان می‌ دهد. طبق اعلام دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، میانگین رشد متوسط قیمت مسکن به صورت ماه به ماه قبل برای یک دوره ۱۲ ماهه منتهی به تیر ماه سال ۱۳۹۹ در شهر تهران ۳.۸ درصد بوده است.

در این بازه زمانی، متوسط قیمت مسکن در خرداد ماه ۱۳۹۹ بیشترین رشد معادل ۱۲.۱ درصد و کمترین رشد را در شهریور ماه ۱۳۹۸ به میزان ۳.۵ درصد نسبت به ماه قبل تجربه کرد. بررسی توزیع فراوانی آن دسته از معاملاتی که در سامانه ثبت معاملات املاک کشور به طور صحیح ثبت شده‌اند حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ با ۱۸۴۱ فقره معامله و سهم ۱۵.۸ درصدی از کل معاملات تیرماه تهران بیشترین سهم از معاملات را به خود اختصاص داده است و پس از آن مناطق ۴، ۲ و ۱۰ به ترتیب با سهم ۹.۲، ۸.۸ و ۸.۵ درصدی از کل معاملات تیرماه در رده ‌های بعدی قرار دارند. از طرف دیگر منطقه ۱۹ با ۷۰ فقره معامله و سهم ۰.۶ درصدی کمترین سهم از تعداد معاملات تیر ماه تهران را به خود اختصاص داده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)