رشد معاملات مسکن در خرداد ماه

رشد معاملات مسکن در خرداد ماه
رشد معاملات مسکن در خرداد ماه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بررسی آمار های سامانه اطلاعات بازار مسکن ایران حکایت از آن دارد که طی ۲۹ روز نخست خرداد ماه، تنها ۳ هزار و ۶۸۲ فقره قرار داد خرید و فروش واحد مسکونی در پایتخت امضا شده است، رقمی که قابل مقایسه با حجم معاملات انجام شده در اردیبهشت سال جاری و خرداد سال گذشته...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بررسی آمار های سامانه اطلاعات بازار مسکن ایران حکایت از آن دارد که طی ۲۹ روز نخست خرداد ماه، تنها ۳ هزار و ۶۸۲ فقره قرار داد خرید و فروش واحد مسکونی در پایتخت امضا شده است، رقمی که قابل مقایسه با حجم معاملات انجام شده در اردیبهشت سال جاری و خرداد سال گذشته نیست و نسبت به ماه گذشته و مشابه سال قبل خود به‌ شدت کاهش یافته است. اگر تعداد معامله انجام شده در خرداد سال جاری را با قرار داد های امضا شده در اردیبهشت امسال مقایسه کنیم، شاهد کاهش 70 درصدی حجم معاملات مسکن در سومین ماه سال خواهیم بود البته نباید از این نکته غافل ماند که آمار 3 هزار و 682 فقره قرار داد مربوط به 29 روز از خرداد ماه است و طی 2 روز پایانی تعداد معاملات افزایش می ‌یابد، اما این رشد نباید قابل توجه باشد و تغییر چندانی در آمار مربوط به خرداد ماه ایجاد کند. بر همین اساس در محاسبات صورت گرفته به همان آمار 29 روز استناد می‌کنیم همچنین بررسی و مقایسه آمار خرداد سال جاری با خرداد سال گذشته هم نشان از افت چشمگیر معاملات در پایتخت طی یک‌ سال گذشته دارد، در خرداد سال گذشته 14 هزار و 900 واحد مسکونی معامله شد که اگر حجم معاملات در خرداد سال 98 را با مدت مشابه سال گذشته‌ اش مورد تحلیل قرار دهیم به کاهش 76 درصدی قرار دا دهای خرید و فروش مسکن می‌ رسیم.
تحلیل آمار های مربوط به معاملات انجام شده در خرداد امسال نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال 97 نشان از کاهش بالای 70 درصدی قرار داد های خرید و فروش مسکن دارد، موضوعی که می‌ تواند نشانه‌ ای از تداوم رکود تورم مسکن و حتی عمیق ‌تر شدن این رکود تورمی باشد. در این میان، نباید از نقش افزایش قیمت‌ ها طی یک سال گذشته و رشد ارزش هر متر مربع واحد مسکونی به صورت ماهیانه در کاهش حجم معاملات غافل ماند.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)