رفتار های متناقض بازار مسکن

رفتار های متناقض بازار مسکن
رفتار های متناقض بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کاهش شیب تورم مسکن در اخرین روزهای پایانی سال در اسفند ماه متوقف شد. در اخرین روزهای پایانی سال حجم معاملات آپارتمان 35 درصد نسبت به بهمن ماه افزایش پیدا کرد و چیزی حدود 11 هزار واحد مسکونی به فروش  رسید. که این روند با مقایسه سال های گذشته...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، کاهش شیب تورم مسکن در اخرین روزهای پایانی سال در اسفند ماه متوقف شد.

در اخرین روزهای پایانی سال حجم معاملات آپارتمان 35 درصد نسبت به بهمن ماه افزایش پیدا کرد و چیزی حدود 11 هزار واحد مسکونی به فروش  رسید. که این روند با مقایسه سال های گذشته رشد 2 درصدی داشته است بطوری که  حجم معاملات در اوایل سال 97 کمتر از 10 هزار واحد مسکونی بوده اما در اسفند ماه حجم معاملات فراتر از این میزان رفت.

از جزئیات معامله خرید مسکن در  طی اخرین روزهای سال  مطابق داده های سامانه رهگیری معاملات املاک میتوان نتیجه گرفت که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اسفند ۹۷ رقمی معادل ۸/ ۸ درصد بوده است. عملکرد سال 96 در معاملات خرید و فروش اپارتمان در تهران با ثبت میانگین قیمت 5 میلیون و 630 هزار ریال  در واپسین روزهای اسفند کامل شد و این عملکرد در اسفند ماه سال 97 به مرز 11 میایون تومان رسید.

متوسط ۱۲ ماهه قیمت مسکن در تهران در سال ۹۷ به مترمربعی ۸میلیون و ۲۳۰ هزار تومان رسیده که در مقایسه با متوسط ۱۲ ماهه مربوط به سال ۹۶ که ۴میلیون و ۸۳۰ هزار تومان بوده، رشد ۷۰ درصدی از خود نشان داده است. بازار مسکن ۹۷ در شرایطی به پایان رسید که حجم کل معاملات خرید آپارتمان در پایتخت طی این سال ۳۱ درصد نسبت به سال 96 کاهش پیدا کرد و به ۱۱۱ هزار فقره رسید. انتظار می‌رفت بعد از پیش‌ رونق مسکن، نبض معاملات خرید در سال ۹۷ بیشتر شود اما عوامل بیرونی موثر بر رفتار بازار ملک مانع از پیشروی معاملات شد. بازار معاملات مسکن در تهران، در آخرین ماه از سال ۹۷ اگر چه با رشد مثبت در تعداد واحدهای مسکونی فروخته شده، روبه‌رو شد اما به لحاظ حجم معاملات و همچنین شرایط بازار، همچنان در رکود باقی ماند.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)