روند رشد قیمت ها در بازار مسکن

روند رشد قیمت ها در بازار مسکن
روند رشد قیمت ها در بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، ابتدا به ساکن باید این موضوع را در نظر گرفت که معمولاً ماه‌ های اردیبهشت، شهریور و اسفند، بازه‌ های زمانی پر معامله در بازار مسکن محسوب می‌ شوند، هر چند در بعضی سال ‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و تاثیرگذاری بازارهای رقیب، بازه‌ های سنتی رونق...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، ابتدا به ساکن باید این موضوع را در نظر گرفت که معمولاً ماه‌ های اردیبهشت، شهریور و اسفند، بازه‌ های زمانی پر معامله در بازار مسکن محسوب می‌ شوند، هر چند در بعضی سال ‌ها با توجه به شرایط اقتصادی و تاثیرگذاری بازارهای رقیب، بازه‌ های سنتی رونق مسکن تغییر کرده است.
اردیبهشت ۱۳۹۹ بر اساس اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن در شهر تهران به ۱۶ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان در هر متر مربع رسید که نسبت به ماه قبل ۱۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۳.۹ درصد رشد نشان داد. تعداد معاملات نیز ۱۱ هزار و ۳۱۰ فقره بود که نسبت به فروردین سال جاری  ۸/۹ درصد افزایش و نسبت به اردیبهشت پارسال ۶.۷ درصد کاهش یافت.

با این حال آمار نشان می‌دهد نرخ رشد ماهیانه قیمت، تفاوت معناداری با رشد ماهیانه اردیبهشت سال‌ های گذشته ندارد از سوی دیگر مقایسه میزان افزایش قیمت مسکن در اردیبهشت سال۹۹ نسبت به اردیبهشت دو ساله اخیر حاکی از آن است که رشد سالیانه قیمت به کمترین میزان خود در دو سال گذشته رسیده است.

 اردیبهشت ۱۳۹۷ تورم نقطه به نقطه مسکن در شهر تهران ۳۴.۸ درصد بود. اردیبهشت ۱۳۹۸ این عدد با رشد معنی داری به ۱۱۲ درصد رسید و تورم بازار مسکن در پایتخت طی اردیبهشت ۱۳۹۹ عدد ۳۳.۹ درصد را نشان می‌ دهد.  مجموعه عواملی هم چون انباشت تقاضا بعد از رکود ناشی از کرونا، انتظارات تورمی، رشد بازارهای موازی، تحریم‌ ها و افزایش نقدینگی، منجر به ورود بازار مسکن به کانال ۱۷ میلیون تومان شد اما انتظار می رود این روند ادامه‌ دار نخواهد بود و در تابستان بازار به ثبات برسد.  رشد قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت سال جاری نسبت به اردیبهشت سال قبل حدود ۳۴ درصد بود که با نرخ تورم عمومی تقریباً در یک سطح قرار دارد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)