رونق بازار مسکن در سال جدید

رونق بازار مسکن در سال جدید
رونق بازار مسکن در سال جدید

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازارمسکن، همایش چشم انداز اقتصاد ایران که در نهم اردیبهشت 98 برگزار خواهد شد، به موضوعاتی چون متغیرهای کلان اقتصادی، بازارمسکن ،طلا و بورس پرداخته خواهد شد...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازارمسکن، همایش چشم انداز اقتصاد ایران که در نهم اردیبهشت 98 برگزار خواهد شد، به موضوعاتی چون متغیرهای کلان اقتصادی، بازارمسکن،طلا و بورس کالا می پردازد

دراین همایش در سال 97 نکته های طلایی چون ، سایه سنگین تحولات ارزی بر بخش مسکن مورد بررسی قرار گرفت  و انتظار می رود در سال اینده نیز عوامل تاثیر گذار برتغییرات بازار مسکن به همراه سناریو های قیمتی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

از جمله نوسانات تجربه شده، می توان به میانگین قیمت مسکن در شهر تهران طی سال‌جاری اشاره داشت که به لحاظ میزان رشد نقطه‌ای،‌ رکورد تازه‌ای در مقایسه با جهش‌ سال‌های ۸۶ و ۹۲ (دو مقطع زمانی که قیمت آپارتمان‌های پایتخت در اوج رونق، با بیشترین میزان افزایش همراه شد) را به نمایش می گذارد در حال حاظر متوسط قیمت هر متر مربع در تهران نسبت به سال های گذشته دو برابر شده است بدین ترتیب با وجود افزایش قیمت ها در بازار ملک، شاهد فرود تند حجم معاملات خرید مسکن می باشیم.

در فصل  پاییز سال گذشته، کمتر از ۶ هزار واحد مسکونی در تهران بین خریدار و فروشنده معامله شد که  این میزان معاملات مسکن معادل یک ‌سوم معاملات در زمان رونقبوده است .اگر چه در بهار سال جاری، معاملات خرید آپارتمان در تهران، فاز رونق زمستان سال ۹۶ را تا حدودی حفظ کرده است  امابه دلیل افزایش قیمت روند معاملات کاهشی می باشد.

از سوی دیگر، وضعیت  بازار ساخت و ساز نیز به دلیل آسیب‌هایی که از محل افزایش هزینه ساخت و قیمت تمام ‌شده مسکن به سازنده‌ها و سرمایه‌گذاران ساختمانی وارد شده، ، مساعد نبوده است و تداوم این روند سبب خروج جمع کثیری از سازندگان و سرمایه گذاران از این حوزه می شود بنابراین  حضور دولت با تدبیر و سیاست مناسب  می تواند بر وضعیت فعلی تاثیر بسزایی داشته و  جامعه را  به سمت بهبود و باروری قدرت خرید متقاضیان بازار مسکن رهنمون کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • محمد
    محمد 1397/12/25 - 12:05 پاسخ

    تیتر هدف دار ،،،،رونق بازار مسکن در سال جدید؟؟؟؟؟ ،،،،،،،،کدام رونق ؟؟؟؟اهن پرایس این را بحساب دروغهای شاخدار اخر سال میگذاریم بین مردم نیستید ،،از کف بازار خبر ندارید به بنگاه املاک سری بزنید خریدی وجود دارد ما و همکاران ماکه سازنده در شهر تهران هستیم اصلا خبری برای خرید نیست از دی ماه تا الان یک واحد فروختیم شاید در شهر تهران شما رونق و خرید و فروش پر رونقی وجود دارد آدرس شهر تهرانتان را به ما بدهید برویم اونجا بسازیم ،،،،،،،،بخدا نقدینگی نداریم همه بازار نقدی شده قبلا هفتاد درصد چکی بود الان تا کارت نکشیم هیچ کس کالا نمی دهد اگر اینجور اوضاع اینجوری جلو برود ما و همکارانمان دو ماه بعد از عید بعلت نبود نقدینگی تعطیل میکنیم

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1397/12/25 - 12:25

      دوست گرامی، این تحلیل از همایش برگزار شده برای چشم انداز اقتصاد ایران گرفته شده است و در آن توضیحاتی مبنی بر " راه حل های رونق برای سال آینده مسکن" مورد بحث قرار گرفته شده است. این تحلیل تنها بررسی یک همایش و چشم انداز های آن می باشد و مربوط به امسال نیست که بخواهیم به عنوان "دروغهای شاخدار اخر سال " از آن نام ببریم! ما نیز در کنار شما و در میان مردم هستیم و از روند معاملات و نبود نقدینگی آگاهیم ولی این تحلیل تنها به چشم اندازهای سال آینده بازار مسکن اشاره کرده است.