رونق بازار مسکن، نیروی محرکه اشتغال کشور

رونق بازار مسکن، نیروی محرکه اشتغال کشور
رونق بازار مسکن، نیروی محرکه اشتغال کشور

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در حال حاضر بهترین راه حل و مهمترین ابزار که برای کاهش قیمت مسکن می‌ تواند موثر باشد، افزایش دادن ساخت و ساز ها و تزریق هر چه بیشتر مسکن به بازار است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در حال حاضر بهترین راه حل و مهمترین ابزار که برای کاهش قیمت مسکن می‌ تواند موثر باشد، افزایش دادن ساخت و ساز ها و تزریق هر چه بیشتر مسکن به بازار است. این سیاست علاوه‌ بر اینکه می‌ تواند نقش مثبتی در کاهش قیمت مسکن داشته باشد، سبب رونق صنایع مختلفی مانند فولاد، سیمان، آجر و… نیز می شود.

طبق گفته برخی کارشناسان، مسکن می‌تواند به همراه خود ۲۵۰ شاخه صنعتی را هم حرکت دهد که این موضوع نشان می‌ دهد با راه افتادن قطار تولید مسکن، میزان‌اشتغال هم افزایش چشمگیری می‌ یابد.

بدین ترتیب هر اقدام مثبتی در بازار مسکن علاوه‌ بر تاثیرگذاری در کاهش قیمت مسکن، بسیاری از صنایع وابسته به ساخت و ساز را رونق می بخشد و هم چنین کمک بزرگی به امر  اشتغالزایی  کشور می کند.

نکته بسیار مهم دیگری که در این میان وجود دارد، عدم وابستگی کشور ایران در زمینه ساخت و ساز به خارج است؛ به عبارت دیگر، با اعمال سخت‌ ترین تحریم ‌ها و وارد آوردن انواع و اقسام فشار های خارجی، ساخت مسکن می‌ تواند در داخل کشور بدون محدودیت ‌هایی که برای صنایع دیگر وجود دارد، به کار خود ادامه دهد. نمونه بارز این مسئله هم اجرای طرح مسکن مهر بود که توانست در ابعاد میلیونی مردم را صاحب خانه کند.

طبق بیانات مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت نیمه‌کاره در سطح کشور وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر تکلیف آن مشخص شده و به بازار عرضه شود. این موضوغ به قدری برای جامعه حیاتی بوده که مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: رشته‌ ی مسکن از جمله رشته ‌های کار آفرین در کشور است. یکی از غفلت‌ هایی که در این چند سال صورت گرفت، عدم توجه به حوزه ی ساخت مسکن بوده است. چرا که تولیدِ مسکن، صنایع زیادی را به کار می‌اندازد و به خدمت می گیرد، به عبارت دیگر  هم کار آفرین و هم تولید آفرین است.
برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)