رونق نسبی بازار مسکن

رونق نسبی بازار مسکن
رونق نسبی بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در شرایطی که معاملات ملک در تهران نسبت به ماه قبل تقریبا سه برابر شده به دلیل عرضه مازاد و رقابت سازندگان برای فروش، تغییر محسوسی در قیمت‌ ها دیده نمی‌ شود.رونق نسبی بازار مسکن ناشی از متغیر، فضا...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در شرایطی که معاملات ملک در تهران نسبت به ماه قبل تقریبا سه برابر شده به دلیل عرضه مازاد و رقابت سازندگان برای فروش، تغییر محسوسی در قیمت‌ ها دیده نمی‌ شود.رونق نسبی بازار مسکن ناشی از متغیر، فضا را برای فروش تعداد اندکی از واحد های خالی مهیا کرده اما هنوز حجم عرضه بسیار بیش از تقاضا است. در این شرایط، فروش آپارتمانهای کلید نخورده به منظور دستیابی به نقدینگی بلوکه شده برای مالکان اهمیت بیشتری نسبت به افزایش نا چیز نرخ دارد.

واسطه‌ های ملکی اظهار دارند سازندگان خوش ‌فکر از رونق فعلی که آن را پیش‌ درآمد بازار شب عید می‌دانند در جهت دسترسی به نقدینگی به منظور تعریف پروژه بعدی استفاده می‌کنند. لذا برنامه‌ ای برای افزایش نرخ ندارند. معدود افرادی هم که تعدادی از فایل‌ های خود را با هدف غلبه بر انتظارات تورمی از دفاتر خارج کرده‌اند بخش دیگر را برای فروش، عرضه کرده‌ اند.

به اظهارات فعالان بازار مسکن، با توجه به مازاد عرضه و رشد حدود ۲۰۰ درصدی نرخ طی دو سال گذشته، ظرفیتی برای رشد قابل توجه نرخ مسکن وجود ندارد. افزایش نرخ پیشنهادی بعضی فایل‌ های نوساز هم به نوعی از شوک تغییر نرخ بنزین نشات گرفته و اهمیت چندانی ندارد. 

از این رو با وجود آن که معاملات تقریبا به سطح سال گذشته افزایش یافته هنوز تعداد واحدهای موجود در بازار حدود ۱۰ برابر تقاضای مطلق است. با نزدیک شدن به ماه‌ های پایانی سال، چهار متغیر بیرونی و یک عامل داخلی تقاضا برای خرید مسکن را در شهر تهران افزایش داده است. تغییر نرخ بنزین، افزایش نرخ ارز، رشد نرخ کالاها از جمله خودرو، ثبات بازارهای رقیب مثل بورس منجر به افزایش تعداد معاملات شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)