روی آرامش بر بازار مسکن

روی آرامش بر بازار مسکن
روی آرامش بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس اعلام مرکز آمار، تعداد خانه‌ های موجود بیش از ۲ میلیون واحد از تعداد خانوار بیشتر است. در بازنگری طرح جامع مسکن، تأمین مسکن برای جامعه امروزی که استطاعت مالی متوسط رو به پایین دارد و قادر نیست مسکن برای خود تهیه کند، مورد نظر ...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بر اساس اعلام مرکز آمار، تعداد خانه‌ های موجود بیش از ۲ میلیون واحد از تعداد خانوار بیشتر است. در بازنگری طرح جامع مسکن، تأمین مسکن برای جامعه امروزی که استطاعت مالی متوسط رو به پایین دارد و قادر نیست مسکن برای خود تهیه کند، مورد نظر قرار گرفت. برنامه‌ ریزی برای جامعه هدف، خروجی برنامه طرح جامع مسکن است.

بر این اساس  سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۲۰۰ هزار واحد در روستاها باید ساخته شود. این برنامه باید با سیاست‌ ها و اقدامات عملی دولت منطبق باشد تا هم عقب‌ ماندگی نیاز به مسکن شهری را برای مردم جبران کند و هم نیاز مسکن برای ازدواج های جدید و خانه ‌اولی ‌ها را پوشش دهد.
بخشی از برنامه‌ های مسکن در دولت، مربوط به برنامه‌ های وزارتخانه و شامل طرح مسکن مهر است. اهتمام دولت این بود که طرح مسکن مهری که در دولت نهم و دهم شکل گرفت به اتمام برسد. برنامه دوم وزارتخانه ایجاد امتیاز برای بانک مسکن به خاطر راه‌اندازی صندوق پس‌انداز یکم بود. از طریق این صندوق به خانه‌ اولی ‌ها برای خرید خانه، کمک مالی می‌شد و بخش خصوصی و سازندگان ترغیب شدند تا با مزیت ایجادی، دست به تولید مسکن بزنند.

در ۷ سال گذشته به‌ خاطر تضاد دیدگاهی وزیر و برنامه‌ های وزارتخانه، بخش مسکن، رکود را تجربه کرد. در دوره جدید وزارت برای اجرای مفاد برنامه ششم و طرح جامع برای ساخت سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکن و شتابدهی به اجرای برنامه‌ها، اهتمام به اتمام مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت.
به این ترتیب، تا قبل از پایان سال پرونده مسکن مهر بسته می‌شود. تعداد واحدهای مسکن مهر ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که ۷۸۰ هزار واحد در دولت دهم تحویل شد و یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد توسط این دولت واگذار شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)