رکود بازار مسکن به زیان مستأجران

رکود بازار مسکن به زیان مستأجران
رکود بازار مسکن به زیان مستأجران

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، تورم اجاره بهای مسکن در حالت رکود اقتصادی در شرایط فعلی کشور تداعی گر الگوی 27 ساله تورم در بازار مسکن و اجاره بها می باشد...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، تورم اجاره بهای مسکن در حالت رکود اقتصادی در شرایط فعلی کشور تداعی گر الگوی 27 ساله تورم در بازار مسکن و اجاره بها می باشد.الگویی که نشان می دهد در موقعیت مشابه در چند سال گذشته حتمال می‌رود دامنه رشد اجاره‌بها محدود شود. اگر متغیرهای دیگری بر بازار مسکن اثر بگذارند و مانع از تکرار این الگو شوند باید برای حا این مسئله تا قبل از بر هم خوردن تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار اجاره‌بها چاره ای اندیشید.

 دو فاکتور مهم که بحران بازار مسکن را تشدید می کنند کاهش عرضه ی واحد های اجاره ای در نتیجه ی افت تقاضای سرمایه ای و مصرفی می باشد.

شرایطی که سبب شده است خانه اولی ها به عنوان اولین و آسیب پذیر ترین گروه از بازار خرید خارج شوند و در بازار اجاره به جستجو بپردازند. با افزوده شدن به جمعیت متقاضیان اجاره  در کشور قطعا تعادل عرضه و تقاضا در این بازار از بین می رود و بیش از پیش باید نگران هر گونه تنش در این حوزه بود. رشد نقطه‌ای بیش از ۳۰ درصدی اجاره‌بهای هر مترمربع آپارتمان مسکونی در تابستان سبب شد تا ثبت غیر رسمی معاملات شدت بیشتری بگیرد.

بازار اجاره در فصل پاییز دچار رخوت می شود و این شرایط قیمت گذاری را تا حدودی منعطف تر می کند. اما در دو ماه نخست پاییز سال جاری قیمت گذاری در بازار رویه متفاوتی را در پیش گرفت به طوری که در مناطق پرتقاضا به شکل محسوس افزایشی بوده است.

استمرار کاهش عرضه املاک در بازار اجاره‌بها به دلیل کاهش معاملات مسکن در ماه‌های پیش‌رو ممکن است مانع توقف روند افزایش بهای رهن و اجاره آپارتمان شود و به نوسان اجاره‌بها دامن بزند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)