رکود در روزهای پایانی سال

رکود در روزهای پایانی سال
رکود در روزهای پایانی سال

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، واسطه های ملکی معتقد هستند بازار خرید ، فروش،رهن واجاره مسکن در اسفند ماه سال جاری نسبت به سال های گذشته کم رونق تر شده است...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، واسطه های ملکی معتقد هستند بازار خرید ، فروش،رهن واجاره مسکن در اسفند ماه سال جاری نسبت به سال های گذشته کم رونق تر شده است . مشاوران املاک اذعان داشته اند در که در روزهای پایانی سال های گذشته نیز شاهد عقد معاملات ملکیبوده ایم. این موضوع در حالیست که سال های قبل در نیمه های اول اسفند نیز میزان مراجعه کننده به بنگاه ها با سال  گذشته حتی بهمن ماه هم قابل مقایسه نیست.

هر ساله در روزهای پایانی سال میزان مراجعه به بنگاه های املاک  قدری تندتر از سال های قبل بوده اما در سال جدید وضعیت بازار مسکن به قدری متفاوت شده است که دوره رونق مسکن رو به پایان رسیده و ماه های رکود در حال سپری شدن است.

در نتیجه عمده متقاضیان جامعه مسکن در روزهای اول سال با دوره رونق خربد خود را انجام داده اند و خرید خود را  برای شب عید موکول نکرده اند ، با این حال در بهمن ماه رشد 40 درصدی معاملات در خرید مسکن را شاهد بودیم.

تحقیقات نشان داده است بازار مسکن در اسفند ماه هیچ تغییر چشم گیری نکرده؛ به گفته مشاوران املاک صاحبان ملک در بهمن ماه با ارائه  تخفیف معامله مسکن را نهایی می کردند، اما در اسفند ماه مالکان هیچ تمایلی  به دادن تخفیف برای جوش خوردن معامله نشان نمی دهند و در نهایت معاملات کمتری صورت می گیرد .

عرضه کنندگان شب عید، قصدشان جهت فروش جدی نیست ، حتی با یافتن مراجعه کننده جهت معامله  با پیشنهاد دادن  قیمت بالا مانع از فروش ملک خود می شوند که این موضوع باعث راکد ماندن بازار مسکن می شود و مانع از تعادل در بازار عرضه و تقاضا شده و جو روانی جامعه را نسبت به رکود موجود در بازار مسکن  تشدید کرده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)