رکورد تاریخی میلگرد

رکورد تاریخی میلگرد
رکورد تاریخی میلگرد

طبق آخرین گزارش اعلامی از بازار آهن، بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار تهران به ۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که بالاترین رشد قیمت‌ در تاریخ این بازار را نیز به ثبت رسانید. تا پیش از این روندهای افزایشی بازار با شتاب بالایی همراه بوده ولی این بار رشد آرام و مستمر نرخ‌ها ...

طبق آخرین گزارش اعلامی از بازار آهن، بهای هر کیلوگرم میلگرد در بازار تهران به ۷ هزار و ۲۰۰ تومان رسید که بالاترین رشد قیمت‌ در تاریخ این بازار را نیز به ثبت رسانید. تا پیش از این روندهای افزایشی بازار با شتاب بالایی همراه بوده ولی این بار رشد آرام و مستمر نرخ‌ها را شاهد هستیم که روندی جدید در این بازار به شمار می‌رود و به باور کارشناسان این روند احتمال استمرار رشد نرخ را تقویت می‌کند.

تایید نشدن معاملات شمش فولاد بورس کالا در روز یکشنبه ۲۵ خرداد اگرچه همچون سرعت‌گیر عمل کرد و مانع افزایش هیجانی و فوران آتش‌فشان قیمت میلگرد شد، ولی فعالان بازار می‌گویند رکود تقاضا، از قبل سنگین‌تر شده است. در حال حاضر بهای شمش و نرخ ارز بازیگر اصلی بازار میلگرد هستند و از آنجا که این روزها بازار شاهد رشد نرخ دلار آزاد بوده رکود در بازار میلگرد استمرار پیدا نخواهد کرد؛ یعنی احتمال ورود تقاضای جدید به بازار را باید در نظر گرفت. قیمت ۷ هزار و ۲۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد خود یکی از رکوردهای قیمتی در سال‌های اخیر به شمار می‌رود آن‌هم در شرایطی که هفته‌های قبل، بازار قیمت‌هایی شبیه به این نرخ را تجربه کرده بود. 

تجربه نشان داده بازار فولاد به رکوردشکنی‌های قیمتی چندان خوش‌بین نیست و هرگاه رکورد قیمتی جدیدی در بازار ایجاد شده، تغییر فاز قیمتی را نیز شاهد بوده‌ایم. البته جریان قیمتی فعلی با دوره‌های پیشین متفاوت است و اگر شاهد استمرار رشد قیمت آزاد و نیمایی ارز باشیم، هیچ بعید نیست که قیمت‌ها باز هم افزایش یابد. نبود تعادل میان عرضه و تقاضا برای شمش در بورس کالا و استمرار رشد تقاضای این محصول پارامتر مهم دیگری است که بازار محصولات پایین‌دستی فولادی را دستخوش تغییر قرار می‌دهد، به‌گونه‌ای که واحدهای تولید محصولات فولادی برای جلوگیری از توقف خطوط تولید به علت تامین نشدن مواد اولیه حاضر به رقابت بر سر نرخ شمش و بالا رفتن قیمت این محصول هستند زیرا زیان توقف فعالیت خطوط تولید به مراتب بیشتر از خرید مواد اولیه گران است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • یونس
    یونس 1399/03/29 - 19:03 پاسخ

    تولید کنندها باید به فکر بازاریابی و درامدزایی باشند اونم از راه درستش یعنی قیمت ها باید متعادل باشند که مردم قدرت خرید داشته باشند و زمانی که قیمتها مناسب باشه هم فروش بیشتری دارند هم مردم راضیتر هستن وصنعت های مهمی همچون ساختمانسازی خودروسازی سدسازی و... فعال میباشند که خیلی به نفع همه میباشد از تولیدکننده تا مصرف کننده