رکورد گرانی مسکن در ده استان

رکورد گرانی مسکن در ده استان
رکورد گرانی مسکن در ده استان

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات کشوری بازار ملک در سه ماهه سوم سال جاری پاییز ۹۷ حاکی از این است که  ۱۰ استان در فهرست استان‌های...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، مرکز آمار ایران در تازه‌ترین گزارش خود از تحولات کشوری بازار ملک در سه ماهه سوم سال جاری پاییز ۹۷ حاکی از این است که  ۱۰ استان در فهرست استان‌های با بیشترین سطح تورم مسکن در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، قرار گرفته‌اند. پاییز امسال، متوسط قیمت فروش هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در بازار کشوری مسکن میزانی بیش از 2.5 میلیون تومان رسید. متوسط قیمت هر مترمربع مسکن در اواخر فصل پاییز با پیشروی از این رکورد جدید، نسبت به تابستان ۹۷ معادل ۸/ ۱۷ درصد و در مقایسه با پاییز سال قبل با رشد بیش از 60 درصدی همراه شد، شیب رشد فصلی و نقطه‌ای قیمت مسکن نیز در مقایسه با یک فصل قبل افزایش یافت. 

در واقع سرعت رشد قیمت مسکن باتوجه به آمارهای رسمی نشان می‌دهد استان‌هایی که در ۶ کلان‌شهر کشور واقع شده‌اند در فهرست پررشدترین استان‌ها به لحاظ تحولات قیمت مسکن در پاییز امسال قرار گرفته‌اند. بررسی‌ها نشان می‌دهد استان‌های تهران، البرز، فارس، اصفهان، خوزستان، هرمزگان، مازندران، خراسان رضوی، مرکزی و بوشهر ۱۰ استانی هستند که سرعت رشد قیمت مسکن در آنها طی پاییز امسال در مقایسه با پاییز سال گذشته بیشتر از سایر استان‌های کشور بوده است.

شیب رشد قیمت مسکن در پاییز امسال منجر به بروز اثر دو‌جانبه بر رفتار متقاضیان خرید املاک مسکونی اعم از واحد‌های مسکونی، زمین و املاک کلنگی شد؛ تحت‌تاثیر سرایت جهش قیمتی بازار املاک مسکونی ،آپارتمان، املاک کلنگی و زمین‌های مسکونی پایتخت ، در بازار مسکن عمده استان‌های کشور در پاییز امسال، رونق ایجاد شده در بازار معاملات تابستانی خرید و فروش زمین و واحدهای مسکونی متوقف شد؛ پاییز امسال حتی تعداد معاملات خرید و فروش زمین و املاک مسکونی کلنگی از سوی سازندگان در کل کشور به دلیل رشد قابل‌توجه سطح قیمت‌ها، نسبت به تابستان امسال ۶/ ۰ درصد کاهش یافت.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)