ساماندهی قیمت مسکن

ساماندهی قیمت مسکن
ساماندهی قیمت مسکن

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبات ستاد اقتصادی دولت برای کاهش التهاب بازار مسکن، دولت قصد دارد کمک کند تا در شرایط کرونایی بخشی از مستأجرانی که نیازمند حمایت هستند، تسهیلات حمایتی دریافت کنند...

بنابر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، به اظهارات وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبات ستاد اقتصادی دولت برای کاهش التهاب بازار مسکن، دولت قصد دارد کمک کند تا در شرایط کرونایی بخشی از مستأجرانی که نیازمند حمایت هستند، تسهیلات حمایتی دریافت کنند و برای مستأجران نیز با اتحادیه مشاوران املاک جلسات مفصلی برگزار شود تا اجاره بها در مناطق مختلف تهران کنترل شود؛ از این رو افزایش قیمتی که در بازار مسکن رخ داده متأثر از رویکرد غیر مصرفی در بازار مسکن و تبدیل شدن مسکن به کالای سرمایه‌ ای است. بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود که سرمایه‌ هایی که قرار است به بازار مسکن بیاید به بازارهای دیگر منتقل شود تا تلاطم در بازار مسکن ایجاد نشود.

در سال ‌های اخیر تعداد مستأجران رشد داشته و در کل کشور ۳۰ درصد جمعیت و در تهران ۴۳ درصد شهروندان مستأجر هستند. افزایش اجاره بها برای حقوق بگیران مشکل ایجاد کرده و هم چنین کرونا نیز سبب شده تا کسب و کارهای غیر کارمندی درآمد نداشته باشند و این مشکل مستأجران را مضاعف کرده است. وزارت راه و شهر سازی از کسانی که دارای خانه‌ های خالی، زمین خالی و پروژه‌ های نیمه فعال ساخت و ساز هستند، دعوت کند تا هر چه سریع‌ تر واحد ها را به بازار عرضه کنند، در مقابل وزارت راه و شهر سازی اراضی مرغوب اطراف شهر را در اختیار آنها قرار می‌ دهد تا ساخت و ساز تداوم یابد.
در حال حاضر با افزایش لجام گسیخته قیمت مصالح مواجه هستیم و سازندگان مصالح بدون هیچ ملاحظه‌ ای قیمت‌ ها را افزایش داده ‌اند که با کمک وزارت صمت این موضوع ساماندهی شده و مصالحی که در حال حاضر با رکود فروش مواجه هستند، نمی ‌توانند التهاب در قیمت مسکن ایجاد کنند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)