سایه تعلیق روابط پکن بر بازار مسکن

سایه تعلیق روابط پکن بر بازار مسکن
سایه تعلیق روابط پکن بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با اعلام تعلیق روابط تجاری پکن با ایران باید منتظر وضعیتی وخیم تر برای بازار مسکن بود تا قبل از این قیمت کالاهایی مانند آهن آلات ، میلگرد،پروفیل در و پنجره و نرده بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت در افزایش قیمت مسکن داشته است...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با اعلام تعلیق روابط تجاری پکن با ایران باید منتظر وضعیتی وخیم تر برای بازار مسکن بود تا قبل از این قیمت کالاهایی مانند آهن آلات ، میلگرد،پروفیل در و پنجره و نرده بیشترین تاثیر را در افزایش قیمت مسکن داشته است.

حال با توجه به قطع روابط با چین و محدود شدن دسترسی به تا مین مواد اولیه باد منتظر شوک جدیدی به این بازار باشیم.همانطور که می دانیم عوامل مختلفی چون  زمین، مصالح، هزینه کارگر و سود سرمایه گذاری در افزایشات اخیر نقش داشتند که افزایش قیمت در هر کدام از این عوامل در قیمت نهایی مسکن مؤثر است. با افزایش قیمت‌ها در ماه‌های گذشته هر کدام از عوامل دخیل در قیمت‌گذاری مسکن رشد قیمتی را تجربه کرده‌اند که نتیجه آن افزایش 83 درصدی قیمت مسکن در مهرماه نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

در پیش بینی های اخیر تصور می شد که با گرانی بیش از اندازه مسکن رکود در این بخش حاصل شود.بنابراین رکود خودش عامل تعدیل قیمت می‌شود. اگر بر اثر رکود قیمت کاذب زمین تعدیل شود عوامل دیگر نیز خودبه خود تعدیل قیمت خواهند داشت.

اما با شرایط نامناسبی که در اثر تحریمات آمریکا و فشاری که این کشور به سایر کشورها علیه ایران وارد میکند روابط تجاری ما بسیار محدودتر و سخت تر می شود که این خود عاملی برای افزایش در قیمت  نهاده های ساختمانی است. 

چون بخش زیادی از هزینه ساخت به زمین مربوط می‌شود. قیمت زمین در کلانشهرها بسیار بالا رفته و این موضوع در مجموع هزینه کل تولید مسکن را بالا برده است و مسکن  را جز کالاهای بسیار گران قرار می دهد که این امر اثر کاهش قدرت خرید مردم را بسیار بیشتر ازکالاهای دیگر  نشان می‌دهد.بالطبع وقتی تقاضای مسکن کاهش می‌یابد انگیزه تولید مسکن نیز پایین می‌آید.

سودآوری سریع و بالای بازارهای دیگر عامل بعدی کاهش انگیزه در میان سازندگان و تولیدکنندگان مسکن است. سرمایه‌گذاران این بخش ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در بازارهای پرسود دیگر ببرند تا در بخش مسکن سرمایه گذاری کنند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)