سایه مرگ بر بازار مسکن

سایه مرگ بر بازار مسکن
سایه مرگ بر بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، صنعت ساختمان همانند یک موجود نیمه جان در شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه می ماند وتنها با فعال شدن پروژه های عمرانی دولت جان تازه می یابد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، صنعت ساختمان همانند یک موجود نیمه جان در شرایط حاکم بر اقتصاد جامعه می ماند وتنها با فعال شدن پروژه های عمرانی دولت جان تازه می یابد. چرا که صنعت ساختمان تاکنون به طور کامل به بخش خصوصی واگذار نشده و دولت به عنوان رکن تاثیر گذار امکان مداخله در امورات این بخش را دارا می باشد.

در سال 83 طرحی از جانب هئیت دولت جهت شناسنامه دار کردن ساختمان ها به تصویب رسید که در آن تمامی مشخصات و مراحل ساخت درج شده است که در صورت تخطی از روند ذکر شده می توان از مهندس ناظر و یا دستگاه اداری تایید کننده طبق قانون شکایت کرد.

البته نباید ضعف در سیستم نظارتی شهرداری ها و مهندسین ناظر را نادیده گرفت که این امر سبب گشته است تا در حدود 80 درصد از ساخت و سازها خارج از قوانین مصوب انجام شود. وابستگی اقتصاد کشور به نظام دولتی باعث شده تا هر گاه دولت با بحران مالی مواجه می شود، طرح های عمرانی را تعطیل کرده و به ایجاد رکود و بیکاری در بازار مسکندامن زند.

طرح های حمایتی در کشور  هم چون طرح  مسکن مهر  به عنوان طرح حمایتی از اقشار ضعیف جامعه تا کنون نتوانسته خانه دار کردن این افراد منتهی شود و تنها سبب افزایش مهاجرت روستائیان و افراد غیر بومی به حاشیه شهر ها شده است.

 خرید ملک در شهرها به ویژه کلان شهر ها نیز با وجود تسهیلات مسکن که در کلان شهر تهران 80 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ 60 میلیون تومان و در شهرهای کوچک‌تر 40 میلیون تومان است با بهره بانکی 15 درصد که اقساط ماهانه آن چیزی در حدود یک میلیون تومان می باشد برای اقشار متوسط و ضعیف جامعه نمی توان نقطه ی قوتی با وجود تورم حاکم بر جامعه باشد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • علی
    علی1397/10/19 - 10:28 پاسخ

    بفرمایید سایه مرگ بر سر مردم.