سرانجام افزایش حق مسکن کارگری

سرانجام افزایش حق مسکن کارگری
سرانجام افزایش حق مسکن کارگری

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در جلسه یکشنبه 23دی ماه مطالبی پیرامون افزایش حق مسکن کارگری مطرح شد که نتوانست نظر مساعد مسئولان مربوطه را جلب نماید و جلسه بدون نتیجه پایان یافت...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، در جلسه یکشنبه 23دی ماه مطالبی پیرامون افزایش حق مسکن کارگری مطرح شد که نتوانست نظر مساعد مسئولان مربوطه را جلب نماید و جلسه بدون نتیجه پایان یافت و به دوشنبه هفته آینده موکول شد.

شنیده حاکی از این است که این جلسه با مقاومت گروه کارفرمایی مواجه شد که حاضر به پرداخت مبلغی بیشتر از 60تا 70هزار تومان بابت حق مسکن کارگران خود نبوده اند در حالی که با شرایط فعلی کشور و اقتصاد مریض حوزه مسکن این مبالغ بسیار ناچیز می باشد و نمی توان به عنوان کمک هزینه مسکن کارگری بر روی آن بحث کرد چرا که حقوق دریافتی کارگران نمی تواند حتی 30 درصد از مایحتاج زندگی آنها تامین کند. با این حال باز کارفرمایان از متحمل شدن ضرر و زیان شخصی خود از بابت نابه سامانی های اخیر بازار ارز و نوسان قیمت ها سخن می گویند که البته نمی توان با افزایش چند برابری قیمت محصولات به این باور رسید که کارفرمایان متحمل ضرر و زیان مطلق شده باشند.

در جلسه اخیر نمایندگان کارگری تاکید فراوانی برای بهبود شرایط معیشتی کارگران داشته اند چرا که معتقد بودند قبل از هر چیز معیشت کارگران باید به طور ویژه و جدی مورد توجه قرار گیرد و چنانچه موضوع افزایش حق مسکن از تصویب شورای عالی کار بگذرد نیاز به تایید هیات وزیران دارد؛ به این علت که حق مسکن تنها آیتم بسته مزدی کارگران است که باید به تصویب هیات وزیران برسد

اما با اینکه نمایندگان کارفرمایی معتقد بودند افزایش در حق مسکن باید در قالب یک بسته دیده شود تا مدل قوی‌تری به دست آید جلسه را به روز دیگری موکول کردند.

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که دولت باید طبق قانون، تامین مسکن اقشار کم درآمد و کارگران را برای جبران قسمتی از هزینه‌های زندگی برعهده بگیرد و همچنین بر اساس ماده ۷۳ منشور حقوق شهروندی،حق شهروندان است که ازمسکنایمن و متناسب با نیاز خود و خانواده‌شان بهره‌مند شوند و دولت بر اساس نیاز و با رعایت اولویت و امکانات زمینه استیفای این حق را فراهم کند.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)