سرانجام نامعلوم احداث 50هزار واحد مسکونی

سرانجام نامعلوم احداث 50هزار واحد مسکونی
سرانجام نامعلوم احداث 50هزار واحد مسکونی

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، علل متعددی در نافرجامی بازآفرینی ساختمان های درون شهرها نقش ایفا می کند.که می توان به سه مورد از آن ها اشاره کرد:مهمترین علت را می توان اقدامات فرعی دولت، دخالت دربخش خصوصی توسط متولیان مسکن...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، علل متعددی در نافرجامی بازآفرینی ساختمان های درون شهرها نقش ایفا می کند.که می توان به سه مورد از آن ها اشاره کرد:مهمترین علت را می توان اقدامات فرعی دولت، دخالت دربخش خصوصی توسط متولیان مسکن و سایر دولت مردان وعدم تمرکز ویژه به بازار مسکن دانست.

اواخر سال گذشته در وزارت راه و شهرسازی برنامه احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۱۴۰۰ بر اساس مشارکت دولت با بخش خصوصی به شکل اجرای تدریجی در دستور کار قرار گرفت. به طوری که نیمه اول امسال کلنگ دو پروژه با ظرفیت محدود دردو شهر جدید دراطراف کلان شهرتهران به زمین زده شد. این برنامه درصدد این است که بتواند با وام مسکن یکم خانه اولی ها درتامین مالی همزمان عرضه و تقاضای بازار مسکن تعادل ایجاد کند.

 البته شکل به کارگیری این حربه و فراهم شدن زمینه فعالیتش درمجموعه دولت و شبکه بانکی، تدوین و مشخص نشده است و منبع تسهیلاتی پشتیبان، برای سازنده های همین ۵۰ هزار واحد مسکونی نیز فعلا وجود خارجی ندارد.

دولت به جای مداخله در ساز و کار عرضه مسکن در حومه کلان شهرها بویژه شهرتهران، باید منابع محدود در دسترس را با اولویت بندی «بافت های فرسوده درون شهرها» و «امکانات بدیهی مورد نیاز در شهرهای جدید»، به کار گیرد تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران ساختمانی انگیزه لازم برای ساخت و ساز واحد های مسکونی در بافت فرسوده و همین طوردرشهرهای جدید را به واسطه فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری پیدا کنند. در غیر این صورت، مداخله دولت در بازار مسکن نه تنها شرایط پایدار (واقعی) برای سکونت خانوارها در ساختمان های مسکونی ساخته شده در این شهرها را ایجاد نخواهد کرد، بلکه عرضه جدید ساختمان های ساخته شده نیز، قادر به تعادل بخشی در بازار مسکن نخواهد بود.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)