سردرگمی ایجاد شده در بازار مسکن

سردرگمی ایجاد شده در بازار مسکن
سردرگمی ایجاد شده در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، متعاملین در بازار مسکن شهر تهران در میان انبوه قیمت‌ های نجومی از یک طرف و معدود فایل‌ های زیر نرخ از طرف دیگر دچار سردرگمی شده‌ اند و به نظر می ‌رسد وضعیت کنونی شباهت زیادی به اوضاع بلا تکلیف...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، متعاملین در بازار مسکن شهر تهران در میان انبوه قیمت‌ های نجومی از یک طرف و معدود فایل‌ های زیر نرخ از طرف دیگر دچار سردرگمی شده‌ اند و به نظر می ‌رسد وضعیت کنونی شباهت زیادی به اوضاع بلا تکلیف ماه‌ های اسفند و اردیبهشت دارد.

 بنا اساس تحقیقات به عمل آمده میانگین رشد ماهیانه نرخ مسکن در شهر تهران را ۸.۵ درصد و در منطقه یک معادل ۳۴ درصد اعلام کرد. نرخ آپارتمان در منطقه یک با رشد عجیب و غریب هشت میلیون تومانی به یکباره از متری ۲۳ میلیون تومان در آبان ماه به متری ۳۱ میلیون تومان در آذر ماه رسیده که تعجب کارشناسان را در پی داشت. البته مطابق این آمار، نرخ به طور کلی در شهر تهران طی یک ماه گذشته ۸.۵ درصد و معاملات ۱۳۷ درصد بالا رفته که اگر چه رقم قابل توجهی است اما با توجه به تغییر نرخ بنزین و افزایش نرخ ارز، کارشناسان معتقدند رشد معاملات از نوع سفته ‌بازانه باعث این اتفاق شده و ادامه نخواهد داشت.

بازار مسکن در آینده دچار شوک قیمتی نخواهد شد و احتمالا معاملات در شرایط ثبات قیمتی به‌ تدریج بالا می‌رود. اما تنش ‌های سیاسی در منطقه، بازار مسکن را در حالت کما قرار داد و معاملات به یک باره نزدیک به صفر شد. کارشناسان پیش ‌بینی می‌ کنند با فروکش کردن تنش‌ ها در روز های آینده آرامش بر بازار مسکن حاکم شود. بازار مسکن تحت تاثیر نرخ‌ های نجومی می ‌تواند دوباره به فاز رکود بخزد. البته در بین انبوه فایل ‌های نجومی، معدود واحد های زیر نرخ هم یافت می‌ شود که آنها هم مشتری چندانی ندارد. اما به هر حال این دوگانگی می ‌تواند به رونق نیم‌ بند بازار آسیب وارد کند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)