سهم بازار مسکن در بودجه سال 98

سهم بازار مسکن در بودجه سال 98
سهم بازار مسکن در بودجه سال 98

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بودجه سال 98 توسط رئیس جمهور برای بررسی و تصویب در ماه جاری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد.که توجه ی ویژه ای به تکمیل پروژه های مسکن مهر، طرح های بازآفرینی شهری...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بودجه سال 98 توسط رئیس جمهور برای بررسی و تصویب در ماه جاری به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. که توجه ی ویژه ای به تکمیل پروژه های مسکن مهر، طرح های بازآفرینی شهری و ایجاد مسکن اجتماعی و حمایتی با اختصاص حداقل 9.5هزار میلیارد ریال، شده است. در تخصیص منابع به بخش مسکن باید دقت لازم صورت گیرد تا این منابع به سمت حل مشکلات و معضلات این بخش مهم کشور هدایت شود.

بخش مسکن کشور مدت زیادی است که با رکود سنگین در تولید و عرضه مواجه است و سیاست های اتخاذ شده نتوانسته است این رکود شکل گرفته را تغییر دهد. تحریک تقاضا و چند برابر شدن وام خرید مسکن نتوانست رونق واقعی به تولید مسکن کشور برگرداند، بلکه در این کمبود عرضه نسبت به تقاضای موجود، انگیزه ای شد تا قیمت مسکن نیز افزایش پیدا کند.

طبق اعلام گزارشات، تسهیلات ساخت مسکن توسط بانک عامل تنها 6درصد از تمام تسهیلات پرداختی این بانک را در بر می گیرد. بنابراین این نگرانی وجود دارد که افزایش سرمایه بانک مذکور بدون تعیین دقیق مسیر هزینه‌کرد، می‌تواند منجر به انحراف از رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده را در پی داشته باشد.

خط اعتباری مسکن مهر باید برای تامین مسکن محرومان و اقشار متوسط به پایین صرف شود و باید همین مسیر را  نیز در آینده ادامه دهد، نه اینکه بر منابع مالی و سرمایه ی بانک مسکن افزوده شوداین در حالی است که مسئولان بانک عامل سعی دارند تا از این منبع برای اعطای وام مسکن یکم استفاده کنند. وامی که تنها اقشار متوسط به بالا می توانند از عهده سرمایه گذاری اولیه و بازپرداخت اقساط آن بر میایند.

با بررسی دقیق و اجرای مقتدرانه قوانین بعد از تصویب بودجه می توان به رونق مداوم بخش مسکن کشور کمک کرد و به صاحب خانه شدن محرومین و مقاوم شدن واحدهای غیر مقاوم روستاییان، اشتغال کشور نیز امیدوار بود.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین وضعیت بازار آهن، بازار فولاد و بازار مسکن به اتاق خبر سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)