شاخص های پایدار در صنعت فولاد

شاخص های پایدار در صنعت فولاد
شاخص های پایدار در صنعت فولاد

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در صنایع فولاد ۳ نوع قراضه فولادی تحت عنوان درون‌ کارگاهی، پائین ‌دستی و جمع ‌آوری شده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کلاسه‌ بندی قراضه فولادی اطلاعات دقیقی در خصوص آمار تولید فولاد و مصرف آن در سراسر دنیا به نمایش می گذارد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار فولاد، در صنایع فولاد ۳ نوع قراضه فولادی تحت عنوان درون‌ کارگاهی، پائین ‌دستی و جمع ‌آوری شده مورد استفاده قرار می‌ گیرد. کلاسه‌ بندی قراضه فولادی اطلاعات دقیقی در خصوص آمار تولید فولاد و مصرف آن در سراسر دنیا به نمایش می گذارد.
استفاده از قراضه ‌هاي فولادي در توليد فولاد خام يكي از شاخص‌ هاي مهم پايداري صنایع فولاد جهان به شمار مي‌ آيد. از مزاياي اصلي به ‌كارگيري قراضه فولاد در توليد فولاد، كاهش چشمگير ميزان مصرف انرژي ویژه و انتشار ویژه گاز گلخانه ‌اي نیز می باشد. منافع توليد فولاد با شارژ صد ‌در ‌صد قراضه فولاد در مقايسه با توليد فولاد از سنگ ‌آهن را مي ‌توان به شرح ذيل خلاصه كرد، مصرف آب به ميزان ۴۰ درصد كاهش مي ‌يابد. آلودگي هوا به ميزان ۸۵ درصد كاهش پيدا مي ‌كند. میزان مصرف انرژي، ۷۵ درصد كاهش مي ‌يابد. مصرف كربن به ميزان ۹۵ درصد كاهش مي ‌يابد. ضمناً استفاده از قراضه در توليد فولاد منجر به صرفه‌ جويي منابع طبيعي مي گردد.
از این رو  به ازاي هر تن فولاد توليدي ۱۳۰۰ كيلو گرم سنگ‌ آهن، ۷۰۰ كيلو گرم زغال‌ سنگ و ۶۰ كيلو گرم سنگ ‌آهك دست نخورده باقي مي‌ ماند. بنا بر این شايان به ذكر است امروزه بيش از ۳۵/۹ درصد فولاد خام جهان با قراضه فولادي به دست مي ‌آيد. در كشور ايران به‌ دليل عدم دسترسي به قراضه فولادی كافي در كوره ‌هاي قوس‌ الكتريكي، آهن‌ اسفنجي جايگزين قراضه فولادي مي ‌شود. شایان به ذکر است در سال ۲۰۱۸، ايران از نظر تولید آهن ‌اسفنجی بر پایه گاز طبیعی با تولید بیش از ۲۵/۷ میلیون تن در جهان در رده اول ایستاده است. توليد و مصرف قراضه در صنايع فولاد  ۳ نوع قراضه فولادی تحت عنوان درون‌ کارگاهی، پائین‌دستی و جمع‌ آوری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)