شرایط جدید برای خانه اولی ها

شرایط جدید برای خانه اولی ها
شرایط جدید برای خانه اولی ها

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، در چند ماه اخیر بانک مسکن درحال بررسی و اصلاح شرایط اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان خانه اولی خود بوده است و طبق دستور العمل صادر شده از اول آبان ماه امسال استعلام خانه اولی بودن ازهمسر متقاضیان وام مسکن نیز به عمل می آید...

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، در چند ماه اخیر بانک مسکن درحال بررسی و اصلاح شرایط اعطای تسهیلات مسکن به متقاضیان خانه اولی خود بوده است و طبق دستور العمل صادر شده از اول آبان ماه امسال استعلام خانه اولی بودن ازهمسر متقاضیان وام مسکن نیز به عمل می آید.

تا قبل از شروع این دستور العمل بانکی و از ابتدای تشکیل صندوق پس انداز یکم مطابق ضوابط تعیین شده اعطای تسهیلات این صندوق اگر متقاضی به صورت انفرادی اقدام به افتتاح حساب و سرمایه گذاری در صندوق را می کرد شرایط مربوط به خانه اولی بودن صرفا برای همان فرد نه همسر او (در صورت متاهل بودن) مورد کنترل و استعلام قرار می گرفت. بطور مثال، اگر پدر یک خانواده که دارای سابقه مالکیت بوده و همسرش برای دریافت تسهیلات از صندوق پس انداز مسکن یکم اقدام کرده باشد، استعلام خانه اولی بودن صرفاً برای همسر (فرد متقاضی) انجام می شده و خانه دار بودن پدر خانواده، مانعی برای دریافت تسهیلات یکم از سوی همسر او نبوده است.

اما از ابتدای این ماه  یعنی از امروز مطابق ضوابط اعلام شده   بانک مسکن و مقررات جدید این بانک، شرط خانه اولی بودن، هم برای متقاضی و هم برای همسر او، استعلام می شود به این معنا که هر فرد متاهلی که برای افتتاح صندوق پس انداز مسکن یکم می خواهد اقدام کند،زوجین باید خانه اولی باشند؛ و نباید از تسهیلات بانک مسکن و سایر بانک ها جهت خرید، احداث واحد مسکونی، انتقال سهم الشرکه یا تعمیر واحد مسکونی استفاده کرده باشند. همچنین متقاضی و همسر وی از امکانات دولتی همچون زمین و مسکن نیز نباید استفاده کرده باشند.

در عین حال بانک مسکن در قالب بخشنامه جدید خود برای تعیین شرایط جدید اخذ تسهیلات پس انداز مسکن یکم برای متاهلین، اشاره کرده که اعطای تسهیلات این صندوق، به اشخاص مجرد، اشخاصی که همسر آنها فوت شده یا با همسر خود متارکه کرده اند مشروط به داشتن درآمد متقاضی بلامانع خواهد بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)