شرایط دشوار بازار مسکن

شرایط دشوار بازار مسکن
شرایط دشوار بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، زمانی که قدرت خرید متقاضیان مسکن پایین است، انتظار رونق در بازار مسکن بیهوده است، شرایط متقاضیان برای ورود به بازار مسکن بسیار سخت شده است و باید راهکاری مناسب برای انباشت تقاضای مسکن صورت گیرد...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، زمانی که قدرت خرید متقاضیان مسکن پایین است، انتظار رونق در بازار مسکن بیهوده است، شرایط متقاضیان برای ورود به بازار مسکن بسیار سخت شده است و باید راهکاری مناسب برای انباشت تقاضای مسکن صورت گیرد.

به اظهارات کارشناسان و مسئولان بازار مسکن، نرخ مسکن در سال‌ های ۹۶ و ۹۷ جهش قابل ملاحظه‌ ای داشت که این رشد نرخ دارای عوامل مختلفی می باشد که شاید اصلی‌ ترین دلیل آن کمبود عرضه در بازار  باشد. این شرایط باعث شد تا متقاضیان برای ورود به بازار مسکن شرایط سختی داشته باشند، پس باید دولت راهکاری برای خروج از این وضعیت و برطرف کردن انباشت تقاضای مسکن انجام دهد.

در تمام بازار ها به خصوص بازار مسکن قدرت نقدینگی و قدرت خرید مهم‌ ترین عامل تعیین بازار مسکن است، پس تا مردم قدرت خرید مسکن نداشته باشند، توانایی ورود به بازار مسکن را نخواهند داشت. در بازار مسکن همواره متقاضی خرید وجود دارد، اما همان طور که به خوبی می دانیم به دلیل رشد جهشی قیمت ‌ها در سال ۹۶ و سال ۹۷ و نبود ابزار هایی برای تقویت بخش تقاضا قدرت خرید به شکل قابل توجهی نیز  کاهش داشته است.

تولید سالانه ۳۰۰ هزار واحد مسکن در شرایط خوبی نیست و خرید مسکن هم با آمار های اعلام شده به خوبی نشان می‌ دهد که نمی ‌توان نام آن را رونق نامید. پس وقتی با انباشت تقاضا برای خرید مسکن که مهم‌ ترین دلیل آن قدرت خرید پایین است، مواجه شویم شک نکنید که در آینده این انباشت تقاضا منجر به رشد بیش از حد نرخ مسکن خواهد شد..

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)