شرط احتیاط در بازار مسکن

شرط احتیاط در بازار مسکن
شرط احتیاط در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در اسفند ماه که قیمت مسکن حدود هشت درصد افزایش پیدا کرد کسانی که قصد خرید داشتند خرید خود را انجام دادند تا از تورم سال آینده در امان باشند. در فروردین ماه نیز مطابق معمول هرساله رکود داشتیم که البته امسال به دلیل کرونا این...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در اسفند ماه که قیمت مسکن حدود هشت درصد افزایش پیدا کرد کسانی که قصد خرید داشتند خرید خود را انجام دادند تا از تورم سال آینده در امان باشند. در فروردین ماه نیز مطابق معمول هرساله رکود داشتیم که البته امسال به دلیل کرونا این رکود تشدید شد و ادامه یافت.

 با توجه به اینکه نقدشوندگی مسکن، بالا نیست متقاضیان هم اکنون با احتیاط اقدام به خرید می کنند و ترجیح می دهند نقدینگی خود را با توجه به وضعیت ماندگاری ویروس کرونا حفظ کنند. در شرایط فعلی که تعداد مشتری ها در بازار مسکن کم است شاید برخی مالکان واحدهای خود را زیر قیمت بفروشند ولی این طور نیست که با کاهش ادامه دار قیمت خانه مواجه باشیم، زیرا قیمت کالاها و نهاد های ساختمانی افزایش یافته است.

درباره تاثیر کاهش صادرات و قیمت نفت بر بازار مسکن می توان گفت: با توجه به اینکه قیمت نفت پایین آمده و صادرات ایران نیز از قبل کمتر شده است، دولت چاره‌ ای جز چاپ پول ندارد که باعث تورم در همه اصناف بدون استثناء خواهد شد.  مسکن کالایی است که دیر به تورم عمومی واکنش نشان می دهد اما به یک باره رشد می‌کند. بر این اساس کارشناسان بر این این امر معتقد هستند که بازار مسکن یکی دو ماه آینده را کجدار و مریض طی می کند ولی تابستان احتمال افزایش قیمت وجود دارد

دولت ساخت ۴۰۰ هزار واحد را هدف‌ گذاری کرده ولی آن چه عملاً شروع شده بسیار کمتر است. بخشی از واحدها شروع شده بخشی در حال انعقاد قرارداد است بخشی در حال آماده سازی زمین است بنابراین قطعاً ۴۰۰ هزار واحد در دولت فعلی به اتمام نمی رسد. وجه دیگر ساخت و ساز توسط بخش خصوصی انجام می‌شود که الزاماً در مناطق مورد خرید متقاضیان واقعی نیست. از سوی دیگر وضعیت کرونا باعث کاهش ساخت و ساز شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)