شناسایی واحدهای خالی از سکنه

شناسایی واحدهای خالی از سکنه
شناسایی واحدهای خالی از سکنه

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به هر حال در مورد دلایل وجود واحدهای خالی از سکنه مسائل زیادی مثل مشکلات حقوقی و حتی فنی وجود دارد که در حال حاضر نمی توان با قاطعیت گفت که یک واحد مسکونی خالی از سکنه فقط برای این خالی مانده است که قصد سوداگری داشته و مالک آن...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، به هر حال در مورد دلایل وجود واحدهای خالی از سکنه مسائل زیادی مثل مشکلات حقوقی و حتی فنی وجود دارد که در حال حاضر نمی توان با قاطعیت گفت که یک واحد مسکونی خالی از سکنه فقط برای این خالی مانده است که قصد سوداگری داشته و مالک آن برای اینکه آن واحد مسکونی در آینده گران شود، آن را خالی نگه داشته است.

مسکن سالهاست که به عنوان یک مأمن برای سرمایه گذاری شناخته شده است و وقتی که شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که گزینه ‌های زیادی برای سرمایه گذاری وجود ندارد، پس طبیعتا نمی‌تواند اعمال مالیات اثر جدی بر روی تصمیم‌ گیری های سرمایه‌ گذاران داشته باشد. این سامانه نمی‌تواند به عرضه مسکن کمک کند اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که اگر تنها 20 تا 30 درصد این واحدهای مسکونی خالی از سکنه نیز وارد بازار مسکن شود، می‌توان به این سامانه امیدوار بود.

پارامترهای خارج از بخش مسکن و پارامترهای کلان اقتصادی، وضعیت مسکن را تعیین می‌کند و شرایط عرضه و تقاضا چندان نمی تواند بر بازار مسکن تعیین کننده باشد. به هر حال وجود این سامانه می تواند مفید باشد، به شرط اینکه به خوبی واحدهای خالی از سکنه را شناسایی و نسبت به تعیین مالیات به خوبی عمل کند. اما از سوی دیگر برخی کارشناسان مسکن معتقد هستند که مشکل امروز بخش مسکن کمبود تولید است و این سامانه نمی‌تواند کمکی به تولید کند اما می‌تواند تا حدودی بر عرضه مسکن هایی که تولید می شوند ولی عرضه نمی شوند، کمک کند.

سال‌هاست که کارشناسان مسکن و مقامات دولتی اظهار دارند که 2.5 میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور داریم اما هیچ اقدامی برای ورود این تعداد مسکن به بازار نمی شود، پس اگر یک ساز و کار مناسب مالیاتی وجود داشت این واحدهای مسکونی که اغلب هم در مناطق مرفه و به شکل لوکس ساخته شده‌اند، وارد بازار شده و تعادل را به بازار مسکن باز می‌گرداند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)