شیوه جدید قیمت گذاری بازار مسکن

شیوه جدید قیمت گذاری بازار مسکن
شیوه جدید قیمت گذاری بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فاصله ‌ای که هم ‌اکنون بین قیمت هر متر مربع آپارتمان‌ های نقلی با واحد های مسکونی بزرگ‌ وجود دارد به لحاظ نسبت قیمت‌ ها، معکوس شده است.  در اواسط دهه ۸۰ به یک دلیل عمده، قیمت متر مربع آپارتمان در کوچک‌ متراژها به‌ خصوص در مناطق پر...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، فاصله ‌ای که هم ‌اکنون بین قیمت هر متر مربع آپارتمان‌ های نقلی با واحد های مسکونی بزرگ‌ وجود دارد به لحاظ نسبت قیمت‌ ها، معکوس شده است.  در اواسط دهه ۸۰ به یک دلیل عمده، قیمت متر مربع آپارتمان در کوچک‌ متراژها به‌ خصوص در مناطق پرمعامله،‌ بیشتر از واحد های بزرگ بود.

 اما با کاهش این فاصله طی سال های اخیر و سپس معکوس شدن آن، در حال حاظر میانگین قیمت هر متر مربع واحد یک خواب زیر ۶۰ مترمربع تقریبا معادل نصف آپارتمان سه خواب حداقل مساحت ۱۵۰ متری است. با عبور بازار ملک از یک قاعده قیمتی درخصوص میانگین قیمت فروش هر متر مربع آپارتمان مسکونی در بازه‌ های متراژی متفاوت، نسبت قیمت آپارتمان‌ های نقلی و بزرگ متراژ در بازار مسکن معکوس شد. 

در حالی‌که میانگین قیمت فروش هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران در تیر ماه سال جاری به مرز ۲۱ میلیون تومان رسید در این ماه میانگین قیمت فروش هر مترمربع از واحدهای مسکونی با مساحت کمتر از ۶۰ مترمربع به ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که در این بازه زمانی یعنی تیرماه سال جاری میانگین قیمت فروش هر مترمربع از آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران که در بازه متراژی ۶۰ تا ۸۰ مترمربع قرار داشتند معادل ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. 

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین قیمت فروش هرمترمربع آپارتمان ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربعی ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است. در واقع مساحت ۸۰ متر مربعی آپارتمان‌ های مسکونی فروخته شده در تیر ماه سال جاری مطابق با آمارهای رسمی را می‌توان به ‌عنوان مرز تغییرات نسبت قیمت مسکن به لحاظ متراژ واحد های مسکونی به حساب آورد. به این معنا که دقیقا از مرز ۸۰ متر مربع است که تغییرات اساسی در میانگین قیمت واحدهای مسکونی فروخته شده در بازار مسکن قابل مشاهده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)