عبور بازار آهن از افزایش هیجانی

عبور بازار آهن از افزایش هیجانی

با افزایش قیمت دلار در ابتدای هفته و بر اثر برخی اخبار منفی قیمت روز آهن در برخی شرکت‌ها رو به افزایش گذاشت اما طولی نکشید که این روند متوقف شد و قیمت دلار با عقب‌نشنیی مجدد به ثبات در بازار آهن منجر شد...

آهن پرایس: روز گذشته قیمت آهن کیلویی در عمده شرکت‌ها روند ثابتی داشت و برخی از کارخانه‌ها نیز قیمت‌ها را کاهش دادند به عبارتی نوسان افزایشی محدودی که در برخی از مبادی فروش اتفاق افتاد نسبتا فروکش کرد و تنها در بازار میلگرد افزایش جزئی مشهود بود.

بازار ارز هم نوسان چشمگیری نداشت و قیمت دلار در همان کانال 50 هزار تومانی قرار داشت به این صورت که قیمت دلار بازار آزاد در پایان روز گذشته با کاهش حدود 200 تومانی روی کانال 50 هزار تومانی بسته شد.

روند نوسانات قیمت آهن

روز شنبه که قیمت میلگرد آجدار تحت تأثیر اخبار منفی در برخی شرکت‌ها افزایش یافته بود دیروز اصلاح شد و غالب شرکت‌ها هم ثبات قیمت داشتند اگرچه قیمت روز میلگرد در شماری از کارخانه‌ها همچنان بین 100 تا 300 تومان افزایشی بود.

قیمت روز تیرآهن در بخش شاخه‌فروشی بین 50 تا 150 هزار تومان کاهش داشت اما غالب شرکت‌ها بدون تغییر قیمت محصولات خود را عرضه کردند.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی و قیمت سپری در عمده مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت نبشی جاوید بناب حدود 1000 تومان کاهش داشت اما نبشی شکفته در برخی ضخامت‌ها بین 100 تا 200 تومان افزایشی بود.

قیمت روز ورق سیاه در بخش زیادی از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما قیمت ورق آهن مبارکه و کاویان بین 100 تا 200 تومان کاهش داشت، قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و ورق رنگی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت پروفیل در و پنجره، قیمت پروفیل مبلی، پروفیل گالوانیزه و سایر پروفیل‌ها عمدتا ثابت اعلام شدند و تنها پروفیل صدرا در برخی ضخامت‌ها با کاهش 300 تومانی همراه بود. قیمت انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم در کلیه شرکت‌ها ثابت بود.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که حدود 90 درصد از آهن اسفنجی بریکت عرضه شده مورد معامله قرار گرفت، به این صورت که از 22 هزار تن آهن اسفنجی حدود 20 هزار تن آن با قیمت 13 هزار و 369 تومان به فروش رسید.

امروز نیز در مجموع حدود 154 هزار و 255 تن شمش بلوم، ورق سرد B، ورق گالوانیزه G و تختال C عرضه می‌شود که از این میزان حدود 140 هزار و 755 تن به شمش بلوم اختصاص دارد که با قیمت 20 هزار و 144 تومان در نظر گرفته شده است. قیمت شمش بلوم در عرضه امروز کاهش 1/1 درصدی و حجم آن نیز حدود 11 درصد کاهش دارد.

همانطور که در گزارش دیروز بیان شد پیش‌پرداخت میلگرد، تیرآهن و شمش بلوم در بورس کالا به 10 درصد کاهش یافت، حال باید منتظر پایان معاملات امروز واکنش‌ها به کاهش 11 درصدی این محصول و نیز کاهش مبلغ پیش‌پرداخت و اثر آن در روند معاملات باشیم.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: علت افزایش نسبی قیمت میلگرد

اما در نهایت باید گفت به نظر می‌رسد در شرایط فعلی نرخ دلار بیشترین تأثیر را در روند نوسانات بازار آهن دارد و بازگشت نرخ دلار در آخر وقت دیروز به کانال 49 هزار تومانی ترمزی برای ادامه افزایش قیمت آهن آلات بود اما متقاضی مصرف نیز مجددا عقب‌نشینی کرد و معاملات چندانی مشاهده نشد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)