عدم اطمینان سرمایه گذاران بخش مسکن

عدم اطمینان سرمایه گذاران بخش مسکن
عدم اطمینان سرمایه گذاران بخش مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با وجود احتمال کاهش رکود بازار مسکن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، می توان گفت براساس اطلاعات به دست آمده و بررسی های صورت گرفته، بازار مسکن در بهار سال جاری همانند زمستان سال گذشته هم چنان تحت تاثیر کرونا ویروس، قرار خواهد داشت...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با وجود احتمال کاهش رکود بازار مسکن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، می توان گفت براساس اطلاعات به دست آمده و بررسی های صورت گرفته، بازار مسکن در بهار سال جاری همانند زمستان سال گذشته هم چنان تحت تاثیر کرونا ویروس، قرار خواهد داشت و با خروج تدریجی از زیر سایه سنگین این ویروس، به تدریج در سه فصل دیگر سال شاهد رونق نسبی بازار مذکور خواهیم بود. برآورد ها نشان می دهد که بازار مسکن در سال جاری به خصوص در شش ماهه دوم سال، در مقایسه با سال گذشته با بهبود نسبی همراه باشد؛ اگرچه همچنان به واسطه تحولات ارزی و تحریم های بین المللی، غیر قابل پیش بینی باقی خواهد ماند. 

بررسی ها حاکی از آن است که تورم بازار مسکن در سال جاری از تورم عمومی فراتر نخواهد رفت؛ بر این اساس نقش اقتصادی بخش مسکن در اقتصاد کلان کشور در سال ۹۹ با کمی بهبود در نیمه دوم این سال، همانند سال گذشته خواهد بود. گزارش ها حاکی از آن است که بازار مسکن در سال 1399 همچون سال گذشته درگیر رکود تورمی خواهد بود. به رغم این که اقتصاد بورس در سال های اخیر با رشد چشم گیری در راستای جذب سرمایه گذار مواجه بوده است و به نوعی جایگزین اقتصاد بخش مسکن در این زمینه شده  اما در سال جاری هم چنان بازار مسکن بستر امنی جهت سرمایه گذاری خواهد بود اما گزارش های اقتصادی وضعیت مسکن نشان می دهد، امروزه سرمایه گذاران با وضعیت عدم اطمینان جهت سرمایه گذاری مواجه هستند و در این شرایط بازار مسکن توانسته فضای امنی را جهت جذب سرمایه گذاران به خصوص سرمایه های سرگردان فراهم آورد. این وضعیت در سال جاری نیر تداوم و ریسک سرمایه گذاری پایینی خواهد داشت.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)