عدم افزایش تسهیلات خرید مسکن

عدم افزایش تسهیلات خرید مسکن
عدم افزایش تسهیلات خرید مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دولت برای ساماندهی بازار مسکن نسخه های متعددی پیچیده است که هر چند هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند اما آثار این طرح ها می تواند باعث رونق در بازار مسکن شود یکی از مهمترین برنامه های دولت آغاز طرح اقدام ملی مسکن است که...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، دولت برای ساماندهی بازار مسکن نسخه های متعددی پیچیده است که هر چند هنوز به مرحله اجرا نرسیده اند اما آثار این طرح ها می تواند باعث رونق در بازار مسکن شود یکی از مهمترین برنامه های دولت آغاز طرح اقدام ملی مسکن است که بر اساس این طرح قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی توسط انبوه سازان ساخته و به بازار تزریق شود.
اجرای این طرح از آن جهت می تواند تاثیر گذار باشد، که زمین بخش قابل توجهی از قیمت تمام شده مسکن را به خود اختصاص می دهد و تامین زمین رایگان در قالب این برنامه، قطعا می تواند قیمت مسکن را در بازار تا حد زیادی متعادل کند. اما از آن جا که هم دولتی ها و هم برخی کارشناسان معتقدند، مسکن نیازمند راهکار های متنوع برای ساماندهی این بخش است، در کنار اجرای برنامه ملی مسکن که علاوه بر کاهش قیمت، می تواند ابزاری برای پاسخ به بخشی از تقاضای مصرفی باشد، ابزارهای مالیاتی نیز در دستور کار قرار گرفته است.
یکی از طرح های مهم و جاری که در جلسات سران قوا هم در دستور کار قرار دارد، برنامه مالیات بر عایدی سرمایه است. بر مبنای این طرح، مالیات بر اساس مکانیزمی که در قانون پیش بینی می شود بر سرمایه های راکد مالیات وضع می شود. یکی از بازار هایی که مشمول این برنامه مالیاتی می شود، بازار مسکن خواهد بود
موافقات و متولیان اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه معتقدند با اجرای این طرح در بازار مسکن، افرادی که چندین ملک دارند به عرضه واحدهای مسکونی خود به بازار تشویق می شوند و می تواند یک ابزار کنترلی برای افزایش عرضه در بازار باشد. در عین حال، از دیگر راهکار هایی که در بسته سیاستی بخش مسکن در حال بررسی است، افزایش تسهیلات ساخت برای انبوه سازان خواهد بود.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)