عدم تعادل در عرضه و تقاضا مسکن

عدم تعادل در عرضه و تقاضا مسکن
عدم تعادل در عرضه و تقاضا مسکن

به گزارش آهن پرایس دراخبار بازار مسکن، هر چند که به ظاهر رییس اتحادیه مشاوران املاک سعی در برقراری آرامش در بازار مسکن  دارد اما آنچه که کارشناسان از آن صحبت می کنند، تصویر واقعی تری را از بازار مسکن نشان می دهد. بنابر اظهارات کارشناسان اقتصادی مسکن قیمت اجاره مسکن براساس عرضه و تقاضا تعیین و تنظیم می شود...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، هر چند که به ظاهر رییس اتحادیه مشاوران املاک سعی در برقراری آرامش در بازار مسکن  دارد اما آنچه که کارشناسان از آن صحبت می کنند، تصویر واقعی تری را از بازار مسکن نشان می دهد. بنابر اظهارات کارشناسان اقتصادی مسکن قیمت اجاره مسکن براساس عرضه و تقاضا تعیین و تنظیم می شود؛ از این رو نقطه تعادلی قیمت ها در بازار مسکن جایی است که میزان عرضه و تقاضا به برابری برسند و دولت هم در ایجاد این تعادل نقشی نمی تواند داشته باشد چرا که هم در بخش تقاضا هم در بخش عرضه مسکن بخش خصوصی نقش اصلی و محوری را ایفا می کنند و مالکان به اجاره بها نگاه تامین درآمدی دارند چراکه بخشی از امرار معاش آنها وابسته به اجاره است؛ بنابراین با افزیش نرخ تورم اقدام به افزایش نرخ اجاره بها می کنند. 

در حال حاضر هم نرخ تورم نقطه به نقطه ۵۱ درصد و نرخ تورم سالانه ۳۰ درصد است و به طور قطع این میزان افزایش نرخ تورم به افزایش قیمت اجاره مسکن منجر می شود.از سوی دیگر در یک سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن در تهران بودیم که البته این افزایش قیمت در برخی از مناطق تهران حتی بیش از ۱۰۰ درصد بوده است. کارشناسان مسکن با اشاره به پیش بینی ها از میزان افزایش قیمت اجاره در تهران در فصل نقل و انتقالات مسکن اظهار داشتند: با در نظر گرفتن عوامل دخیل در رشد بهای مسکن، پیش بینی می شود اجاره بها در تهران امسال تا ۳۰ درصد افزایش یابد. علی رغم رشد نرخ تورم و قیمت مسکن، درآمد خانوار ثابت بوده است. قدرت خرید مردم در طول یک سال گذشته نیز نتوانست هم پای نرخ تورم و رشد قیمت مسکن افزایش یابد بنابراین احتمال افزایش مهاجرت از مرکز به حاشیه شهر وجود دارد که در نهایت منجر به افت کیفیت زندگی شهری می شود.


برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)