عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مسکن

عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مسکن
عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، مسئولان اتحادیه املاک با انتقاد از اظهار نظر های غیر واقعی درباره عدم کاهش قیمت مسکن، برخی انبوه‌ سازان و دست‌ اندرکاران بازار در زمین سودا گران بازی می کنند. طی ماه‌ های اخیر شاهد یک کاهش قیمت...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، مسئولان اتحادیه املاک با انتقاد از اظهار نظر های غیر واقعی درباره عدم کاهش قیمت مسکن، برخی انبوه‌ سازان و دست‌ اندرکاران بازار در زمین سودا گران بازی می کنند. طی ماه‌ های اخیر شاهد یک کاهش قیمت ۳۰ درصدی قیمت مسکن در مناطق جنوبی شهر تهران و شهر های اطراف پایتخت و ۴۰ درصدی در واحد های بزرگ متراژ بوده ایم.
از این رو بخشی از بازار مسکن تحت تاثیر فضای روانی نشات گرفته از اظهارات مسئولان و دست اندرکاران این حوزه قرار دارد، وقتی قیمت مسکن در جنوب تهران و جنوب شهر های بزرگ ۳۰ درصد و ۴۰ درصد در مناطق شمالی تهران و شهر های بزرگ کاهش یافته، بازی برخی انبوه سازان و عده‌ ای دیگر که اطلاعات علمی، تخصصی و... در حوزه قیمت و بازار املاک ندارند، بازی کردن در زمین سوداگران است. در حال حاضر با عدم تناسب عرضه و تقاضا در بازار مسکن رو برو هستیم که به تعلل برخی انبوه‌ سازان بر می‌ گردد. بنا بر این این‌ گونه به نظر می ‌رسد که این افراد نمی‌خواهند قیمت در بازار مسکن شکسته شود و نمی‌خواهند قیمت مسکن به نرخ‌ های واقعی و حقیقی نزدیک شود.
ریزش قیمت مسکن در بازار امری مشهود و بدیهی است، آمار مربوط به کاهش ۳۰ و ۴۰ درصدی قیمت مسکن بر اساس رصد اتفاقات کف بازار اعلام شده، است، برخی انبوه‌ سازان با آن‌ که تخصص آنها تولید است و عده‌ ای دیگر نیز که در بازار مسکن حضور دارند متاسفانه بدون اشراف به اتفاقات بازار مسکن اظهار نظر کرده که به سوداگری کمک می‌کند. به نظر می رسد در وضعیتی که قیمت در بازار مسکن کاهش یافته است، انبوه‌ سازان و سازندگان مسکن را باید ترغیب شوند تا قیمت مسکن را بیشتر کاهش دهند. در واقع آنها باید به سود کمتر قانع باشند تا روند کاهش در بازار مسکن رخ دهد.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)