عدم رضایت متقاضیان بازار مسکن

عدم رضایت متقاضیلن بازار مسکن
عدم رضایت متقاضیان بازار مسکن

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، یکی از اصلی ترین روش های کنترل التهاب و هیجان بازار مسکن راه اندازی بازار اجاره داری حرفه ای است،  چرا که به واسطه آنکه تامین اجاره بها و اجاره نشینی در شرایط فعلی و در نبود بازار اجاره داری حرفه ای به مهم ‌ترین دشواری معیشتی خانوار ها تبدیل شده است...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، یکی از اصلی ترین روش های کنترل التهاب و هیجان بازار مسکن راه اندازی بازار اجاره داری حرفه ای است،  چرا که به واسطه آنکه تامین اجاره بها و اجاره نشینی در شرایط فعلی و در نبود بازار اجاره داری حرفه ای به مهم ‌ترین دشواری معیشتی خانوار ها تبدیل شده است.

بهتر است به جای اجرای سیاست های عجولانه در حوزه مسکن راهکار هایی مورد توجه قرار بگیرد که در نهایت منجر به توزیع برابر ثروت و در نتیجه کاستن از بار التهابات قیمتی و هیجانی دربازار مسکن شود. برخی از سیاست هایی که این روز ها از سوی مسوولان بخش مسکن مورد تاکید قرار می گیرد در گذشته نیز آزمون شده است که نتیجه ای جز توزیع ارزشمند ترین و کمیاب ترین دارایی اجتماعی یعنی زمین تنها در میان برخی از اقشار نداشته است که همین اقدامات در گذشته منجر به باز توزیع نا برابر ثروت در میان اقشار و گروه های مختلف جامعه شد.

افزایش قیمت مسکن معلول یک عامل بنیادی عمومی به نام تداوم رشد بالای نقدینگی و عوامل بنیادی مختص خود بوده و اجتناب‌ ناپذیر رخ داده و در ضمن افزایش قیمت مسکن شدیدتر از افزایش قیمت کالا ها و خدمات بوده است. از آنجا که برای خرید و تملک مسکن نیاز به مبلغ نقدی اولیه بالایی است و از آنجا که وام بانکی بخش اندکی از کل قیمت مسکن را تشکیل می‌دهد، اگر قیمت مسکن شدیدتر از قیمت کالا ها و خدمات افزایش یافته است و اگر می‌ دانیم که برای بخش قابل‌ توجهی از افراد جامعه حقوق و دستمزد شدیدتر از تورم افزایش نیافته است، آنگاه نتیجه می‌ گیریم که بخش قابل‌ توجهی از افراد جامعه در تهیه مسکن ناتوان باقی مانده و این ناتوانی به تدریج تشدید شده است.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)