عدم کشش بازار برای رشد مجدد قیمت

عدم کشش بازار برای رشد مجدد قیمت
عدم کشش بازار برای رشد مجدد قیمت

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در حالی رکود در بازار نفس خرید و فروش در بازار مسکن را قطع کرده است که بررسی قیمت ها نشان می دهد، نرخ ملک روندی صعودی دارد. به اظهارات کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بازار مسکن، از این وضعیت به عنوان یک وضعیت غیر...

بنا بر گزارش تحلیل گران آهن پرایس در خصوص وضعیت بازار مسکن، در حالی رکود در بازار نفس خرید و فروش در بازار مسکن را قطع کرده است که بررسی قیمت ها نشان می دهد، نرخ ملک روندی صعودی دارد. به اظهارات کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی بازار مسکن، از این وضعیت به عنوان یک وضعیت غیر عادی می توان یاد کرد؛ به طوری که قیمت ها در بازار بالا می روند ولی واقعیت این است که بازار هیچ گونه کشش و ظرفیتی برای رشد قیمت ها ندارد.

در پاییز سال جاری متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیر بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان با میانگین مساحت ۸۶ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۱ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۰.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴.۸ درصد افزایش یافته است. هم چنین بر اساس این گزارش متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان با میانگین مساحت ٢٤٥ متر مربع بوده است که نسبت به فصل گذشته ٠.٤ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٨٦.٣ درصد افزایش داشته است. 

اما افزایش قیمت مسکن در شرایطی است که حجم نقدینگی در اقتصاد کشور به رقمی بی سابقه رسیده است؛ به طوری که آمارها نشان می دهد نقدینگی در تابستان سال جاری از رقم ۲ هزار میلیارد تومان عبور کرده و رشد آن در حدود ۲۷ درصد بوده است. به این معنا که سرمایه های مردم پس از گردش در بازار ارز و سکه، به بازار مسکن حرکت کرده است. این در حالی است که بازار مسکن به طور کلی در سال ۱۳۹۸ با رکود شدیدی مواجه گردید.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • رضا
    رضا1398/12/01 - 17:24 پاسخ

    پول های باد آورده داره چه بلایی به سر مردم میاره ،! جالبه که خیلی از مردم از گرانی خوشحال میشن مثلا کسی یه خونه ۱۰۰ متری داشته ۲۰۰ میلیون بوده الان شده ۸۰۰ میلیون خوشحال میشه دیگه نمیدونه قبلا ۲۰ میلیون به پولش اضافه میکرد یه خونه کمی بهتر می‌خرید ولی الان باید حداقل ۳۰۰ میلیون بزاره رو پولش که یه خونه کمی بهتر بخره ،۲۰ میلیون رو خیلی ها میتونستن تهیه کنند ولی ۳۰۰ میلیون رو نمیتونن پس ارزش مالشون کم شده نه زیاد !