عوامل رونق بخش بازار مسکن

عوامل رونق بخش بازار مسکن
عوامل رونق بخش بازار مسکن

دو عامل رونق ‌بخش، تقاضای واقعی را به سمت بازار مسکن سوق داد، به دنبال کاهش هفت درصدی نرخ نسبت به نقطه‌ ی اوج و نزدیک شدن به ماه‌ های پایانی سال، طرف تقاضا به‌ تدریج با فراگیری از ادوار گذشته خود را برای خرید آماده می ‌کند. به گزارش آهن پرایس در   اخبار بازار مسکن، نرخ ماهیانه مسکن...

دو عامل رونق ‌بخش، تقاضای واقعی را به سمت بازار مسکن سوق داد، به دنبال کاهش هفت درصدی نرخ نسبت به نقطه‌ ی اوج و نزدیک شدن به ماه‌ های پایانی سال، طرف تقاضا به‌ تدریج با فراگیری از ادوار گذشته خود را برای خرید آماده می ‌کند. به گزارش آهن پرایس در   اخبار بازار مسکن، نرخ ماهیانه مسکن شهر تهران در وضعیت کلی دو درصد کاهش داشته است. رقم افت نرخ نسبت به نقطه‌ ی اوج بازار در تیر ماه به هفت درصد می‌ رسد. کاهش قیمت‌ ها از یک طرف و نگرانی از بابت تورم سیستماتیک در پایان سال و اثر تغییر نرخ بنزین، برخی متقاضیان مصرفی را به خرید مجاب کرد، به طوری که معاملات مسکن در دو ماه گذشته به ترتیب ۲۲ و ۱۹ درصد بالا رفته است.
در شرایط فعلی، کارشناسان معتقدند که هر دو طرف عرضه و تقاضا در بازار مسکن به درک مشترک رسیده‌ اند. از یک طرف مالکان به این نتیجه رسیده‌ اند که ظرفیتی برای رشد نرخ وجود ندارد. خریداران نیز می‌ دانند که نمی ‌توان انتظار ریزش شدید نرخ را داشت.  آبان ماه ۱۳۹۸ با این‌ که معدل کلی نرخ مسکن شهر تهران دو درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش داشته اما جزییات گویای آن است که نرخ در ۱۵ منطقه نیمه جنوبی و پر تقاضای شرق و غرب، رشد یافت اما با توجه به افت نسبتا زیاد قیمت ‌ها در مناطق ۱، ۲، ۳، ۶، ۸، ۱۱ و ۲۰ میانگین کل دو درصد کاهش نشان داد.
نمایه‌ های دریافتی حاکی از آن است که نرخ مسکن به کف نزدیک شده و متقاضیان موثر که خانه را به قصد سکونت خریداری می‌کنند برای خرید آماده می‌ شوند. البته با وجود افزایش نرخ آهن ‌آلات و نرخ دستمزد که به دنبال افزایش نرخ بنزین اتفاق افتاد کارشناسان، تورم مجدد را برای بازار مسکن متصور نیستند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (0)