فراز و نشیب های بازار مسکن

فراز و نشیب های بازار مسکن
فراز و نشیب های بازار مسکن

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به شرایط بازار و کاهش توان خرید جامعه و کاهش ارزش پول ملی، طرح های با هدف گرایش، حمایت و تشویق ساخت واحدهای کم متراژ و کوچک که قابلیت پوشش با تسهیلات بانکی را داشته باشد در دست  بررسی و در مواردی در حال اجرا می باشد...

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، با توجه به شرایط بازار و کاهش توان خرید جامعه و کاهش ارزش پول ملی، طرح های با هدف گرایش، حمایت و تشویق ساخت واحدهای کم متراژ و کوچک که قابلیت پوشش با تسهیلات بانکی را داشته باشد در دست  بررسی و در مواردی در حال اجرا می باشد. تسهیلاتی که امکان تقسیط آن در بلند مدت نیز برای خریدان واحدها امکان پذیر شده ا ست.

سقف این تسهیلات در شهر تهران 100 میلیون و  برای زوجین 160 میلیون تومان می باشد. سقف این میزان تسهیلات در شرایط فعلی کشور تنها می تواند در تامین  واحد هایی با متراژ کمتر از 100 متر مربع موثر باشد.  

تسهیلاتی میزان و نحوه ی پرداخت آن در سال های اخیر کانون توجه مسئولین بوده تا بتوانند بازار تقاضا را پویا نگه داشته، به ترتیب شاهد ایجاد صنوق پس انداز یکم و افزایش وام خرید مسکن تا چند برابر در گذر زمان بوده ایم. طرح هایی این چنینی نتوانست در مقابل هجوم نقدینگی به سمت بازار مسکن و خالی نگه داشتن خانه ها ایستادگی کرده و بدین ترتیب قیمت مسکن با افزایش چشمگیری مواجه شد تا جایی که بخصوص در شهرهای بزرگ، بالاترین میزان وام خرید هم کمک چندانی به خرید خانه نمی کرد. 

انتقال وام ساخت مسکن به خریداران می تواند در رکود فعلی بازار مسکن به حمایت از متقاضیان خرید و سازندگان مسکن بپردازد و با  افزایش زمان بازپرداخت وام توسط مصرف کننده نهایی به میزان قابل توجهی به میزان جذابیت آن، بیافزاید.

برای حل مشکل گرانی مسکن می توان از احیای زمین در بافت فرسوده شهری و استفاده از زمین های دولتی در شهرهای جدید در حهت کاهش هزینه های تامین آن استفاده کرد. از طرفی دیگر کمک به تولید و عرضه مسکن علاوه بر تنظیم بازار مسکن و اجاره، با توجه به ارتباط گسترده ای که  با صنایع دیگر دارد، می تواند در رونق کل اقتصاد و همچنین میزان اشتغال زایی حاصل از تولید مسکن اثرگذار باشد.

شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.


انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 0 از 5 - 0 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (1)

  • Mahdy
    Mahdy1397/12/18 - 10:15 پاسخ

    سلام از عجائب روزگار ما ،،،،،،،،نه خریدار داخلی ،،،راکد بودن ساخت وساز ،،،،،،،،راکد بودن معاملات خرید و فروش مسکن ،،،،،،کاهش شدید نقدینگی ،، ،،،،،افزایش شدید قیمتها ،،،،، و در نهایت رکود شدید در حوزه ساخت و ساز ،،،،،،و کاهش صادرات و ،،،،،،م،مازاد تولید و،،،،، عدم تخصیص بودجه برای پروژهای عمرانی ولی ظاهرا عده ای سرمایه دار و ،،،، ودر نهایت کارخانه دار مقاومت می کنند که قیمت پایین نیایید ،،،،،،ولی این قیمتها با این شرایط زیاد دوام نخواهد اورد منتظر سقوط قیمتها هستیم تا کی مقاومت خوب کاهش ندید،، مجبورید در نهایت کاهش تصاعدی و زیاد را اعمال کنید