قیمت آهن به جان رسید

قیمت آهن به جان رسید

افزایش قیمت دلار، حجم و قیمت عرضه شمش در بورس کالا از محرکه‌های اصلی نوسانات افزایشی قیمت دلار است که احتمال می‌رود با ادامه روند افزایش نرخ دلار، افزایش قیمت آهن و فولاد نیز تداوم داشته باشد...

آهن پرایس: روز دوشنبه نیز روند افزایشی قیمت روز آهن در غالب بخش‌های بازار تداوم داشت ولی در برخی حوزه‌ها تغییری در نرخ مقاطع فولادی مشاهده نشد و عمدتا ثبات داشتند.

بازار ارز نیز روز گذشته دوباره اوج گرفت و به کانال 54 هزار تومان بازگشت. در ابتدای روز گذشته که قیمت دلار تا کانال 53 هزار تومان عقب‌نشینی کرده بود مجددا افزایش یافت و در پایان روز هر دلار بازار آزاد 54 هزار و 300 تومان اعلام شد.

برخی کارشناسان معتقدند با توجه به اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور و تعدد اخبار منفی، بازار ارز ظرفیت افزایش قیمت را دارد و احتمال می‌رود به کانال 55 هزار تومان نیز برسد. به عقیده آنها در ماه‌های پایانی سال کنترل بازار برای بازارساز دشوار خواهد شد و قیمت دلار تمایل چندانی به کاهش ندارد.

قیمت روز میلگرد در برخی مبادی فروش همچنان با افزایش 50 تا 300 تومانی همراه بود اما شماری از کارخانه‌ها محصولات خود را بدون تغییر قیمت عرضه کردند.   

آخرین قیمت میلگرد

قیمت میلگرد فایکو

قیمت میلگرد ابرکوه

قیمت میلگرد امیرکبیر

23.200

23.100

23.500

قیمت روز تیرآهن در بیشتر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما افزایش 20 تا 50 هزار تومانی در قیمت تیرآهن ذوب آهن اصفهان و تیرآهن کرمانشاه مشاهده شد.

قیمت ورق آهن فولاد مبارکه و فولاد گیلان در برخی ضخامت‌ها بین 100 تا 500 تومان افزایش داشت و سایر کارخانه‌ها نیز قیمت محصولات خود را ثابت اعلام کردند؛ همچنین قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و انواع ورق سرد در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و اروپایی در بیشتر کارخانه‌ها افزایش 100 تا 300 تومانی داشتند ولی قیمت نبشی ناب تبریز و جاوید بناب ثابت اعلام شدند.

قیمت پروفیل آهنی، قیمت پروفیل سبک، قیمت پروفیل در و پنجره و انواع پروفیل‌ها در غالب مبادی فروش ثبات داشتند و قیمت پروفیل 2 میل از ورق فولاد مبارکه همچنان 40 هزار تومان اعلام می‌شود؛ قیمت پروفیل اصفهان و پروفیل صدرا بین 200 تا 500 تومان کاهش داشتند؛ همچنین قیمت لوله داربستی، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله گازی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها از معاملات محصولات فولادی در بورس کالای دیروز حاکی از کاهش حجم عرضه‌ها است؛ به طوری که حدود 107 هزار تن شمش فولادی عرضه شد. حجم شمش عرضه شده نسبت به آخرین عرضه کاهش داشت که به رونق معاملات این محصول منجر شد؛ بالاترین قیمت ثبت شده برای شمش 19 هزار و 143 تومان است.

با احتساب هزینه‌هایی همچون ارکان بورس کالا و مالیات بر ارزش افزوده، قیمت نهایی شمش به 21 هزار تومان می‌رسد؛ اگر هزینه حمل و نقل شمش و هزینه تبدیل آن را حدود 1.1 درصد در نظر بگیریم، میلگرد تولید شده از آن معادل مبلغی حدود 23.800 تومان خواهد شد. این درحالی است که قیمت میلگرد بازار حدود 23.600 تومان گزارش می‌شود.

گزارش‌ها از بازار آهن و فولاد داخلی حاکی است که با آغاز زمستان قیمت آهن آلات نوسانات چشمگیری را تجربه کردند، به عنوان مثال با توجه به کاهش تولید و عرضه در ایام زمستان، تقاضا و قیمت آهن اسفنجی عرضه شده در بورس روز شنبه افزایشی شد؛ به طوری که برای 59 هزار تن آهن اسفنجی تقاضای 2.1 برابری ثبت شد و قیمت آهن نیز در هر کیلو 13 هزار و 888 تومان برآورد شد.از علل افزایش قیمت آهن اسفنجی می‌توان به افزایش تقاضا و نوسانات صعودی قیمت دلار اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید: حباب 1000 تومانی قیمت میلگرد

در همین راستا و به تأثیر از معاملات آهن اسفنجی، قیمت شمش فولادی نیز رو به افزایش گذاشت که تا حدودی افزایش تقاضا برای این محصول را در پی داشت اما از سوی دیگر حجم این محصول کاهش پیدا کرد. صادرات شمش و عوارض صادراتی تعیین شده از دیگر مواردی است به کاهش حجم شمش در بورس دیروز منجر شده است. در نتیجه احتمال می‌رود با توجه به شرایط فعلی بازار آزاد و بروس کالا، قیمت محصولات فولادی افزایش داشته باشند.

انتشار مطالب این سایت با ذکر منبع و درج لینک آزاد است.

امتیاز به این مطلب:
امتیاز: 5 از 5 - 2 رای

اشتراک گذاری:

ثبت نظر جدید

یک آواتار برای خود انتخاب کنید:

نظرات کاربران (2)

  • نظری مقدم
    نظری مقدم1402/11/03 - 15:27 پاسخ

    سلام قیمت آهن مثل بهمن پارسال افزایشی میشه؟

    • آهن پرایس
      آهن پرایس1402/11/04 - 11:44

      با سلام، بازار آهن ایران قابل پیش بینی نیست و درحال حاضر به تأثیر از قیمت دلار و مسائل سیاسی نظامی افزایش قیمت داره.